|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBKY1022018206 | YÖNETİM BİLİMİ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Toplumların iktisadi ve sosyal örgütlenme tarzı olarak yönetim olgusu, özellikle de “modern çağın yönetim olgusu” ve bunun kavramsallaştırılması, yönetim düşünü, akımları ve uygulamaları hakkında genel bilgi vermek; farklı yönetim akımlarını açıklayabilmek, son dönem kamu yönetimi reformlarına egemen olan düşünsel/kuramsal altyapıyı analiz edebilmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Arş. Gör. Dr. İlker ŞAHİNOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yönetim bilimiyle ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | 2 | Kamu ve özel sektördeki örgütlerdeki faaliyetleri bu kavramlarla betimleyebilir. | 3 | Değişik yönetsel faaliyetlerde bu temel kavramları uygulayabileceğini gösterebilecekler, bu konuda yeni eğilimleri bilir. | 4 | Karmaşık yönetsel sorunların küçük parçalarını ayırt edebilme ve bunların bütünle ilişkisini, mümkünse, şekillerle gösterebilir. | 5 | Zayıf ve güçlü yanlarını da dikkate alarak bir örgütü yeniden yapılandırabilir. | 6 | Modern yönetim teknikleri, amaçlara göre yönetim, sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı, stratejik yönetim, TKY, İKY vb. kavramları bilir. | 7 | Yönetim biliminde yeni eğilimleri ve teknolojik gelişmeler çerçevesinde yönetimlerin bu gelişmelere uyumu ve yönetim bilgi sistemlerini bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Her hafta konularla ilgili makaleler okunması | Dersin İçeriği | Yönetim biliminin tanımı ve özellikleri, konusu, yararlandığı yöntemler, yönetim biliminin gelişimi, yönetim anlayışındaki gelişmeler, yönetim biliminin diğer bilimlerle ilişkisi, yönetim biliminin ayrı ders konusu olması, PLANLAMA, ÖRGÜTLEME, PERSONEL, YÖNETME, KOORDİNASYON, DENETİM,BÜTÇE SÜREÇLERİ, bürokrasi konusu, SİSTEM YAKLAŞIMI, DURUMSALLIK YAKLAŞIMI, STRATEJİK PLANLAMA ve YÖNETİM, AMAÇLARA GÖRE YÖNETİM, KAMU YÖNETİMİ, YÖNETİŞİM, | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yönetim Bilimi’ne Giriş Ve Yönetim Alanında Tanımlamalar, Kavramlar a) Yönetim Bilimi’nin niteliği b) Kamu Yönetimi Yönetim Bilimi ayrımı | | | 2 | Yönetim Biliminin ortaya çıkışı ve ilk kuramsal yaklaşımlar (Kameralizm, Fransız, Alman ABD ekolü) Yönetim Bilimimin Tarihsel Gelişimi, Avrupa'da, ABD’ de, Türkiye’ de Yönetim Biliminin Gelişimi, Kapitalist-Sosyalist Ülkelerde ve Marksist Doktrinde Yönetim Bilimi | | | 3 | Yönetim Biliminin ortaya çıkışı ve ilk kuramsal yaklaşımlar (Kameralizm, Fransız, Alman ABD ekolü) Yönetim Bilimimin Tarihsel Gelişimi, Avrupa'da, ABD’ de, Türkiye’ de Yönetim Biliminin Gelişimi, Kapitalist-Sosyalist Ülkelerde ve Marksist Doktrinde Yönetim Bilimi | | | 4 | Klasik (Bilimsel) Teoriler (Weber, Taylor, Fayol: Disipline Katkıları),
| | | 5 | Neo Klasik (Davranışçı) Teoriler
| | | 6 | Modern Yönetim Teorileri (Sistem Yaklaşımı ,Durumsalcı Yaklaşım, Z Kuramı, Sibernetik, TKY, Stratejik Planlama) | | | 7 | Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar (Yeni Kamu Yönetimi –Yeni Kamu İşletmeciliği-Yönetişim-E-Devlet) | | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Yönetim Süreci: POSDCORB = PÖPAYED (Planning), (Organizing), (Staffing), (Directing), (Coordinating), (Recording) (Budgeting) | | | 10 | Yönetim Süreci: POSDCORB = PÖPAYED (Planning), (Organizing), (Staffing), (Directing), (Coordinating), (Recording) (Budgeting) | | | 11 | Yönetim Biliminin Temel Alanı Olarak Kamu Yönetimi Kamu Yönetiminin Tanım ve Elemanları(unsurları), Kamu Yönetimi ve Özel Yönetim Hususu Kamu Yönetimin Fonksiyonları, Kamu Yönetimini İncelemede Başlıca Yaklaşımlar | | | 12 | Kamu Yönetiminde Değişim, Yeni Sağ ve Kamu Sektörü Reformları, Küreselleşme, Yerelleşme ve Kamu Yönetimi | | | 13 | Bürokrasi, Bürokrasi Kuramları ve Türkiye’ de Bürokrasi
| | | 14 | Kamu Yönetimi ve Reform | | | 15 | Kamu Yönetimi ve Reform
| | | 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 NURİ TORTOP VD. YÖNETİM BİLİMİ NOBEL YAYINEVİ
2 KURTHAN FİŞEK YÖNETİM KİLİT YAYINEVİ
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Rapor Hazırlama | 10 | 3 | 30 | Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 | Proje Sunma | 7 | 1 | 7 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|