|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MBZ1032018335 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eğitim Sosyolojisinin temel kavram kuramları ile sosyolojinin konularını incelemek, bu kavram kuram ve konular doğrultusunda eğitimin sorunlarını tartışmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim sosyolojisinin konularını bilir. | 2 | Eğitim sosyolojisi konuları ile ilgili düşüncelerini açıklar. | 3 | Toplumsal bir kurum olan okulun işlevlerini bilir. | 4 | Okulun işlevlerini sosyolojik bakış açısıyla inceler | 5 | Eğitime ilişkin sorunları toplumsal tabakalaşma bağlamında inceler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sosyolojinin temel kavramları:Toplum, sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay,vd; sosyolojinin öncüleri( İbn_i Haldun, A. Comte,, E Durkheim, M Weber,Vd. ) eğitim görüşleri; temel sosyolojik teoriler ( işlevselcilik, yapısalcılık,sembolik, etkileşimcilik, çatışma kuramı, eleştirel teori, fenomenoloji ve etnometodoloji açısından ) eğitim;toplumsal süreçler( sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim; toplumsal kurumlar (aile, din ekonomi siyaset) ve eğitim;Türkiye'de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi ( Zia gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.); kültür ve eğitim;sosyal , kültürel,ahlaki bir sistem olarak okul. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Öğrencilerle tanışma. Sosyolojinin temel kavramları. | | | 2 | Toplum, sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay vd. | | | 3 | Sosyolojinin öncüleri ( ibn-i Haldun, A. Comte, K. Marx) | | | 4 | Sosyolojinin öncüleri( (E. Durkheim, M. Weber, vd.) | | | 5 | Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim ( işlevselcilik, yapısalcılık, sembolik etkileşimcilik, çatışma kuramı) | | | 6 | Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim (eleştirel teori, fenomenoloji, , etnometedoloji | | | 7 | Toplumsal süreçler ve eğitim ( sosyalleşme sosyal tabakalaşma sosyal sınıf sosyal statü) | | | 8 | Toplumsal süreçler ve eğitim (sosyal hareketlilik sosyal değişme , ilerleme, gerileme) | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Sosyal kurumlar (aile ve eğitim, eğitim kurumu olarak aile, Din ve eğitim ilişkisi) | | | 11 | Sosyal kurumlar( ekonomi ve eğitim, eğitimin ekonomiklik işlevi) | | | 12 | Türkiye'de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi ( Ziya Gökalp Ve İsmail Hakkı Baltacıoğlu) | | | 13 | Türkiye'de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi (Nurettin Topçu ve Mümtaz Turhan vd.) | | | 14 | Kültür ve eğitim ; sosyal kültürel, ahlaki bir sistem olarak okul | | | 15 | FİNAL | | | 16 | FİNAL | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bilgiseven, Amiran Kurtkan (1992) Eğitim Sosyolojisi, Filiz Kitabevi, İSTANBUL
Celkan,Hikmet Yıldırım (1996) Eğitim Sosyolojisi, Atatürk Üniversitesi Yay. ERZURUM
Celkan,Hikmet Yıldırım (1990) Ziya Gökalp'in Eğitim Sosyolojisi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları İSTANBUL
Ergün, Mustafa (1987) Eğitim Sosyolojisine Giriş, İnönü Üniversitesi Yayınları MALATYA | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|