Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR3042016335 | REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Temel Program Geliştirme Kavramları, Temel Program Geliştirme Süreçleri Ve Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesinin Öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler temel program geliştirme kavramlarını tanır ve temel program geliştirme süreçlerini tanımlar.
Öğrenciler ders programı, yıllık, ünite, günlük plan geliştirir.
Öğrenciler öğretim yöntemlerini uygular ve öğretim stratejilerini anlatır.
Öğrenciler ölçme ve değerlendirmeyi tanır. - değerlendirme yaklaşımlarını tanır.
Öğrenciler test türleri sınıflandırır, sınav sorusu yazma teknikleri, not vermeyi tanımlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Program geliştirme süreci, Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlı ve programlı yürütülmesinin önemi, Okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının geliştirilme süreçleri, Okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde psikolojik danışmanların ve öğretmenlerin işlevleri, Öğrencilerin yaşlarına göre sahip olmaları gereken yeterlikler, Okullarda halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programları, Psikoeğitim programları, Grup rehberlik etkinlikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Giriş İlgili kaynakların okuması
2 Temel Program Geliştirme Kavramları İlgili kaynakların okuması
3 Temel Program Geliştirme Süreçleri İlgili kaynakların okuması
4 Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesi İlgili kaynakların okuması
5 Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesi İlgili kaynakların okuması
6 İçerik Seçimi Ve Organizasyonu İlgili kaynakların okuması
7 Öğretim Yöntemleri İlgili kaynakların okuması
8 Ara Sınav İlgili kaynakların okuması
9 Ara Sınav 1
10 Materyallerin Özellikleri Ve Seçimi, İlgili kaynakların okuması
11 Ölçme Ve Değerlendirme İlgili kaynakların okunması
12 Değerlendirme Yaklaşımları, İlgili kaynakların okuması
13 Test Türleri İlgili kaynakların okuması
14 Test Türleri İlgili kaynakların okuması
15 Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eroğlu, Ç. Y. (2003). Sınıfta Rehberlik Etkinlikleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Külahoğlu, Ş. (2004). Okul Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
Nazlı, S. (2003). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Programları Ankara: Anı Yayıncılık.
Erkan S. (2002). Okul Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 3 | 15 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|