Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR3032016335 | YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM PROBLEMLERİ | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çocukluk, Ergenlik, Genç Yetişkinlik, Orta Yaşlar Ve Yaşlılık Gelişim Dönemlerinin Özellikleri, Uyum Problemleri Ve Bu Problemlerle Başetme Yollarını Kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi. Ömer Karaman |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yaşlar ve yaşlılık gelişim dönemlerinin özellikleri, uyum problemleri ve bu problemlerle başetme yollarını tanır. | 2 | Öğrenciler ana- baba-çocuk iletişiminde uyum sorunlarını yorumlar. | 3 | Öğrenciler ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar. ergenlikte rol modellerinin önemlerini tanımlar. | 4 | Öğrenciler hayatın en verimli döneminde yapılması gerekenleri yorumlar. | 5 | Öğrenciler yaşlılık psikolojisi ve kültür ilişkisini değerlendirir. | 6 | Öğrenciler yaşlılık psikolojisi ve kültür ilişkisini değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocukluk, Ergenlik, Genç Yetişkinlik, Orta Yaşlar Ve Yaşlılık Gelişim Dönemlerinde ortaya çıkan uyum sorunları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doğum öncesi döneme ait sorunlar | | | 2 | Bebeklik dönemine ait sorunlar | | | 3 | Erken çocukluk dönemine ait sorunlar | | | 4 | Çocukluk dönemine ait sorunlar | | | 5 | Çocukluk dönemine ait sorunlar | | | 6 | Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Erinlik- ergenlik dönemine ait sorunlar | | | 9 | Gençlik dönemine ait sorunlar | | | 10 | Gençlik dönemine ait sorunlar | | | 11 | Gençlik dönemine ait sorunlar | | | 12 | Yetişkinlik dönemine ait sorunlar | | | 13 | Yetişkinlik dönemine ait sorunlar | | | 14 | Final | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cirhinlioğlu, F. G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı Ve Gelişimi, Ankara :Nobel Yayıncılık.
Dirim, A. (2003). Çocuk Ruh Sağlığı, İstanbul: Esin Yayınevi. Yavuzer, H. (2003). Çocuk Psikolojisi: Doğum Öncesinden Ergenlik Sonuna İstanbul: Remzi Kitabevi.
İlger L., Kalkan M., Kaygusuz C. Ve Diğ. (2008). Psikolojik Sosyal Ve Bedensel Açıdan Yaşlılık, Ankara: Pegem A. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 10 | 140 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|