Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2142016335 | SINIF YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Şenol SEZER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | sınıf yönetiminin alanını ve boyutlarını kavrar | 2 | sınıfın fiziksel ortamını öğrencinin öğrenmesini/olumlu davranışlarını arttıracak biçimde düzenler | 3 | sınıfta iyi insan ilişkilerini kurar ve sürdürür | 4 | öğretmeyi/öğrenmeyi sınıfı etkileyen değişkenleri göz önüne alarak gerçekleştirir | 5 | istenmeyen davranışları diğerlerinden ayırteder ve bunlarla başeder |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, etkili bir sınıf ortamı ve yönetimi için gerekli olan yeterlilikler üzerine yoğunlaşmıştır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sınıf Yönetiminin Temelleri
| | | 2 | Öğrencilerin Kişisel / Psikolojik İhtiyaçlarını Anlayabilme ve Karşılayabilme
| | | 3 | Sınıfta Olumlu İnsan İlişkilerini Oluşturma
| | | 4 | Sınıfta Etkili İletişim Ortamı Oluşturma
| | | 5 | Sınıfta Etkili Bir Öğrenme Ortamı Oluşturma
| | | 6 | Ara sınav
| | | 7 | Sınıfın Fiziksel Ortamının İşlevleri
| | | 8 | Sınıfın Yerleşim Düzeni
| | | 9 | Sınıfta Etkili Bir Davranış Düzeni Oluşturma
| | | 10 | Demokratik Vatandaşlık
| | | 11 | Ara sınav
| | | 12 | İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkma
Velilerle İlişkilerin Yönetimi | | | 13 | Okul Çaplı Öğrenci Davranış Planı Hazırlama | | | 14 | Final Sınavı
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydın, A. Sınıf Yönetimi. Ankara: Tek Ağaç Eylül Yayıncılık, 2007.
Başar, H. Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık, 2003.
Cangelosi, J. S. Classroom Management Strategies. Newyork: John Wiley ve Sons. İnc., 2000.
Celep, C. Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıncılık,2008.
Charles, C. M. The Synergetic Classroom. New York: Longman İnc., 2000.
Glasser, W. Okulda Kaliteli Eğitim (Çev. Ulaş Kaplan). İstanbul: Beyaz Yayınları, 1999.
Jones, F. V. and L.S. Jones. Comprehensive Classroom Management. Newyork: Boston: Allyn and Bacon Inc., 1998. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|