Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2042016335 | İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
kişilerarası iletişimi tanımlayabilme, iletişim modellerini ve temel bileşenlerini kavrayabilme, etkili dinleme ve geri bildirim becerilerini kavrayabilme, kişilerarası iletişimi engelleyen etmenleri tartışabilme, iletişimi kolaylaştıran etmenleri kavrama, duyguların iletişimdeki rolünü açıklayabilme, iletişim çatışmalarını tanıyabilme ve çözüm önerilerini tartışabilme, öğrenci-öğretmen-veli iletişimini kavrayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ömer KARAMAN, Dr. Öğr. Üyesi Özkan ÇİKRIKCİ, Dr. Öğr. Üyesi Selen DEMİRTAŞ-ZORBAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Duyguların iletişimdeki rolünü açıklar | 2 | İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar | 3 | Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları tartışır. | 4 | Kişilerarası iletişimi kolaylaştıran ve engelleyen etmenleri tartışır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. İletişim Tanımı ve Temel Bileşenleri 2. Sistem Yaklaşımı Açısından İletişim Süreci 3. İletişim Modelleri 4. Etkili İletişim 5. Etkili İletişimin Engelleri 6. Konuşma ve Dinleme 7. Etkili iletişimde bilişsel, duyuşsal ve davranışsal süreçler 8. Arasınav 9. Etkili iletişimde çatışma 10. İletişimde çatışma ve stres ilişkisi 11. Çatışma çözme stratejileri 12. Eğitim Ortamlarında Etkili İletişim Boyutları 13. Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim 14. Farklı yaş gruplarına göre iletişim becerileri uygulamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim Tanımı ve Temel Bileşenleri | | | 2 | Sistem Yaklaşımı Açısından İletişim Süreci | | | 3 | İletişim Modelleri | | | 4 | Etkili İletişim | | | 5 | Etkili İletişimin Engelleri | | | 6 | Konuşma ve Dinleme | | | 7 | Etkili iletişimde bilişsel, duyuşsal ve davranışsal süreçler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Etkili iletişimde çatışma | | | 10 | İletişimde çatışma ve stres ilişkisi | | | 11 | Çatışma çözme stratejileri | | | 12 | Eğitim Ortamlarında Etkili İletişim Boyutları | | | 13 | Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim | | | 14 | Farklı yaş gruplarına göre iletişim becerileri uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
"İnsan İlişkileri ve İletişim" Nilüfer Voltan Acar, Nobel Yayınevi; Etkili İletişim, Editör: Uğur Demiray, Pegem Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|