|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2132016335 | OKULLARDA GÖZLEM | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İlköğretim Ve Ortaöğretim Okullarında Rehberlik Hizmetlerinin Organizasyonu, Personeli, Uygulama Durumu, Eğitim Örgütü İçindeki Yeri Ve İşleyişinin Gözlenmesi Ve Değerlendirilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi. Ömer Karaman Dr. Öğr. Üyesi Özkan Çıkrikçı Dr. Öğr. Üyesi Selen Demirtaş-Zorbaz Dr. Öğr. Üyesi Şule Baştemur | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir | 2 | Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamına giren hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir. | 3 | Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri ile psikolojik danışma ve rehberlik ilişkisini kurabilir, açıklayabilir. | 4 | Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki hizmetler arasından okul psikolojik danışmanının görev alanında olan ve olmayan hizmetleri nedenleriyle açıklayibilir. | 5 | Öğrenciler, okullarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin hedeflerini açıklayabilir. | 6 | Öğrenciler, okul rehberlik programının hazırlanma sürecini ve ilgili kurum ve kişilerin görevlerini açıklayabilir | 7 | Öğrenciler, okul rehberlik programının oluşturma sürecini tanımlayabilir. | 8 | Öğrenciler, okul rehberlik programında yer alan hizmet alanlarını tanımlayabilir | 9 | Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının mesleklerini icra ederken uyacakları yasal düzenlemeleri bilir | 10 | Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının görevlerini icra ederken karşılaşabilecekleri sorunları açıklayabilir | 11 | Öğrenciler, okuldaki öğrenciler, öğretmenler, veliler ve idari görevliler (Müdür ve yard.) ve diğer çalışanların ve ilgililerin, okul rehberlik servisinden beklentilerini sayabilir, açıklayabilir. | 12 | Öğrenciler, okul rehberlik servisinden gerçekçi olan ve gerçekçi olmayan beklentileri ayırt edebilir. | 13 | Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri değerlendirebilir, önerilerde bulunabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Amaçları, İlkeleri, Uygulanması, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, ders kapsamının ve gözlem sürecinin açıklanması, gözlem gruplarının ve resmi izin durumlarının gözden geçirilmesi | | | 2 | Gözlem dersi kapsamındaki, literatür ve konuların gözden geçirilmesi, ilgili ders ve konuların okuma ödevlerinin tanıtılması: Okullarda Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri arasındaki ilişkinin kurulması, okullardayürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanın amaçları, rehberliğin ilkeleri, ÖKH ve rehberlik ilişkisinin gözden geçirilmesi. | | | 3 | Okul ziyareti, tanışma, gözlem saatlerinin netleştirilmesi, kurum kuralları, görev ve sorumlulukların netleştirilmesi | | | 4 | Okul psikolojik danışmanından okul rehberlik programının alınması ve incelenmesi, program incelendikten sonra ilgili okul danışmanı ile mülakat yapılması | | | 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma ile ilgili yasal düzenlemelerin incelenmesi | | | 6 | Bir sınıfın incelenmesi | | | 7 | Bir öğrencinin incelenmesi | | | 8 | Belirli bir öğrenci ile görüşülmesi | | | 9 | Kaynaştırma öğrencilerinin gözlenmesi | | | 10 | Teneffülerdeki öğrenci faaliyetlerinin gözlenmesi | | | 11 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kurallarının gözlenmesi | | | 12 | Okullarda Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırmanın gözlenmesi | | | 13 | Rehberlik servisinden beklentilerin, öğrenciler, öğretmenler, veliler, yöneticiler ve diğer ilgililerle mülakaat ve anket uygulayarak saptanması | | | 14 | Okul danışmanları ile gözlem süreci ile ilgili genel değerlendirme yapılması ve ilgili anketlerin, raporların toplanması | | | 15 | Sürecin değerlendirilmesi ve önerilerin alınması | | | 16 | Final: okullarda yürütülen hizmetlerin ve psikolojik danışmanların rollerinin irdelenmesi ve kişisel gelişim raporunun yazılması | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Selçuk, Z. (2002). Okul Deneyimi Ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayınları.
Sarı, E. (2010). Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Okullarda Gözlem Dersi Programı. Yayınlanmamış El Kitabı.
Baştürk M. ve Kızılkaya S. (2002). Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 | Uygulama/Pratik | 14 | 5 | 70 | Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|