|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2092016335 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların bilinmesi, temel istatistik tekniklerinin kullanabilmesi, ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğinin belirlenebilmesi, eğitimde kullanılan ölçme araçlarının bilinmesi, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerinin bilinmesi, test geliştirme aşamalarının bilinmesi ve uygulama sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapılabilmesi, alternatif değerlendirme tekniklerinin bilinmesi amaçlanır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Akın Arıkan | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir. | 2 | Temel istatistik tekniklerini kullanabilir. | 3 | Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilir. | 4 | Bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir. | 5 | Test geliştirme aşamalarını bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Ölçme ile ilgili temel kavramları, temel istatistik teknikleri, ölçümlerin geçerliği ve güvenirliği, hedef analizi ve belirtke tablosu, başarı testi geliştirme, sınav türleri ve soru yazımı, yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testleri, çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler, öğrenci başarısının değerlendirilmesi, alternatif değerlendirme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi | | | 2 | Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar | | | 3 | Ölçümlerin güvenirliği ve geçerliği | | | 4 | Ölçme aracı hazırlama süreci, hedef analizi, belirtke tablosu | | | 5 | Yazılı ve sözlü yoklamalar, Kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme soruları | | | 6 | Çoktan seçmeli testler (Madde çeşitleri ve maddelerin yazımı) | | | 7 | Çoktan seçmeli testlerin geliştirilmesi, deneme uygulaması, madde ve test analizi, puanlama | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Temel istatistik teknikleri | | | 10 | Temel istatistik teknikleri ve soru çözümü (devam) | | | 11 | Performansın ölçülmesi, dereceli puanlama anahtarı | | | 12 | Öğrenci ürün dosyası, gözlem | | | 13 | Duyuşsal ve psiko-motor davranışların ölçülmesi | | | 14 | Final sınavı. | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tan, Şeref (2013). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem A.
AERA, APA
Bahar, M.; Nartgün,Z.; Durmuş, S. Ve Bıçak, B. (2010). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem A.
Hovardaoğlu, S. ve Sezgin, N. (1997) (Çev.) Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Standartları. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Kutlu, Ö., Doğan, D. ve Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem A.
Özçelik, D.A. (2013). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme: Öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem A.
Özçelik, D.A. (2010, Çev.).Öğrenme, Öğretim ve Değerlendirme ile ilgili bir Sınıflama: Bloom’un Eğitimin Hedefleri ile İlgili Sınıflamasının Güncelleştirilmiş Biçimi. Ankara: Pegem A.
Özçelik, D.A. (2009) Test Hazırlama Kılavuzu (4.Baskı). Ankara: Pegem A.
Turgut, M.F. ve Baykul, Y. (2011) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (3.Baskı). Ankara: Pegem A | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Derse Katılım | 14 | 8 | 112 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|