Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR1022016335 | SOSYAL ANTROPOLOJİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal antropoloji ile ilgili kavramları, ilkeleri ve teorileri öğrenmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Murat YÜKSEL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Antropolojinin kapsamı ve dört- disiplin yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 2 | Evrenselcilik, bütüncüllük, entegrasyon ve kültürel görelilik gibi, sosyal antropolojinin temel temalarını ve bu disiplinin insanı inceleyen diğer disiplinlerle arasındaki ortaklıkları ve ayrışmaları açıklayacaktır. | 3 | Kültür kavramının tarihçesi hakkında bilgi sahibi olacak ve neden bu kavramı tanımlamanın zor olduğunu; kültürleri anlayabilmek için nasıl kullanılması gerektiğini söyleyebilecektir. | 4 | Kültür ve iletişim, ekonomik sistemler, siyasi sistemler, evlilik ve akrabalık, etnisite ve toplumsal tabakalaşma, sosyalleşme ve toplumsal cinsiyet ve din gibi kültürel antropolojinin temel konu alanları hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 5 | Günümüz dünya sisteminin, gerek disiplinin kendisi gerekse sorunsalını oluşturan konular üzerindeki etkilerini kavrayacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Antropolojinin niteliği, Kültürün özellikleri, Dil ve iletişim, Toplumsal kimlik kişilik ve cinsiyet, Geçim yöntemleri, Cinsellik ve evlilik, Aile ve ev halkı, Cinsiyet yaş ortak çıkarlar ve sınıfa göre sınıflama, Politika güç ve şiddet, Din, Sanat, Değişi süreçleri, Küresel sorunlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Antropolojinin Niteliği | | | 2 | Kültürün Özellikleri | | | 3 | Dil ve İletişim | | | 4 | Toplumsal Kimlik, Kişilik ve Cinsiyet | | | 5 | Ekonomik Sistemler | | | 6 | Cinsellik ve Evlilik | | | 7 | Aile ve Ev Halkı | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Akrabalık ve Soy | | | 10 | Cinsiyet, Yaş, Ortak Çıkarlar ve Sınıfa Göre Gruplama | | | 11 | Politika Güç ve Şiddet | | | 12 | Ruhanilik, Din ve Doğaüstü Güçler | | | 13 | Sanat | | | 14 | Değişim Süreçleri | | | 15 | Küresel Sorunlar, Yerel Tepkiler ve Antropolojinin Rolü | | | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Haviland, W., Prins, H., Walrath, D., Mcbride, B. (2008). Kültürel Antropoloji. İstanbul: Kaknüs. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|