Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GRA3042015174REKLAM ANALİZİZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Reklam ve relamcılıkla ilgili kuramsal ve estetik bilginin edinilmesi ile reklama yönelik grafik tasarım üretilerinin biçimsel ve içeriksel açıdan analiz ve eleştirisini yapabilme, geçmiş ve güncel reklamcılık anlayışlarını karşılaştırmalı olarak inceleyip yorumlayabilme ve bu bilgi, beceriyi kullanarak çağdaş, özgün ve yaratıcı reklam fikirleri üretebilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Mehmet Fatih YELMEN
Öğrenme Çıktıları
1Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir
2Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir
3Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir
4Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir
5Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir
6Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir
7Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir
8Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir
9Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir
10Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir
11Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir
12Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir
13Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir
14Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1.Reklam ve reklamcılığa ilişkin kavramsal, plastik ve estetik bilgileri tanımlayabilme. 2.Reklamın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. 3.Reklam ve reklamcılık ile ilgili geçmiş ve güncel, yerel ve evrensel tasarım üslupları hakkında fikir sahibi olma 4.Reklamın farklı dönemlerdeki ele alınış biçimlerini karşılaştırarak değerlendirebilme 5.Reklamın üretim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma 6.Reklam tasarımlarını işlevsellik ve estetik arasındaki denge açısından değerlendirebilme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriğinin sunumu ve izlenecek metodun anlatılması
2Reklam ve reklamcılıkla ilgili kavramların ve tarihi gelişim aşamalarının anlatılması
3Reklam ve reklamcılığın grafik tasarımı ile ilişkisinin örneklenerek incelenmesi
4Reklam analiz metodunun anlatılması ve örnekler üzerinde analiz sunumu
5Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması
6Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
7Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
8Vize
9Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
10Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
11Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
12Uygulama: Özgün bir reklam fikrinin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları – örnek reklam analizi
13Çalışmaların devamı; özgün ve yaratıcı bir reklam fikrinin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları – örnek reklam analizi
14Çalışmaların devamı; uygulamanın sonuçlandırılarak değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Uğur Batı, Reklamın Dili, Alfa Basım Yayın Dağıtım Atilla Aksoy,Yeni Reklamcılık , Bilgi Üni. Yayınları Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları Luke Sullivan, Satan Reklam Yaratmak, MediaCat Kitapları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11515
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14228
Proje Hazırlama11818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1333333333333333
ÖÇ2333333333333333
ÖÇ3444444444444444
ÖÇ4444444444444444
ÖÇ5333333344444444
ÖÇ6444444455555555
ÖÇ7555555555555555
ÖÇ8555555533333333
ÖÇ9333333344444444
ÖÇ10444444444444444
ÖÇ11444444444444444
ÖÇ12333333333333333
ÖÇ13333333343334444
ÖÇ14444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00