Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA2072015174 | TİPOGRAFİ I | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tipografinin tarihi gelişim evrelerini, font, espas, noktalama işaretleri, metin düzenlemeleri gibi temel kavramlarını, yazı karakterlerinin kullanım özelliklerini tanımlayabilme ve mevcut yazı karakterlerinin bütün imkanlarını kullanarak özgün ve yaratıcı tipografik kompozisyonlar oluşturabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir | 14 | Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1 Tipografi ile ilgili temel kavramları ve teknik bilgileri tanımlayabilme.
2 Tipografinin tarihi ve gelişim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma.
3.Başlıca tipografi akımları ve tipografi kullanım üslupları hakkında fikir sahibi olma.
4.Farklı yazı karakterlerinin birbirleriyle olan ilişkisini (benzer ve farklı yönlerini) tanımlayarak tasarımının amacına uygun yazı karakterlerini belirleyebilme
5.Tasarımının biçimsel ve estetik değeri hakkında fikir yürütebilme
6.Yapmış olduğu uygulamalarla bir konu veya kavramı, tipografiyi etkin bir biçimde kullanarak görselleştirebilme.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve işlevlerinin tanıtılması | | | 2 | Tipografinin ve yazının grafik tasarımdaki yeri ve kullanım alanlarının örneklenerek anlatılması | | | 3 | Tipografinin tarihi ve gelişim aşamalarının anlatılması | | | 4 | Farklı yazı karakterlerinin varlığı ve kullanım özellikleri hakkında bilgi verilmesi | | | 5 | Amaca uygun yazı karakterinin seçilmesi konusunun, tarihsellik içinde çeşitli tasarım örneklerinin analizi yapılarak incelenmesi | | | 6 | Uygulama-1: Bir konuya bağlı kalmaksızın serbest tipografik kompozisyonların yapılması ilişkin illüstratif çizim teknik ve stillerinin uygulanması | | | 7 | Çalışmaların devamı; uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması | | | 8 | Vize | | | 9 | Uygulama-2: Bir kavramın, tipografik unsurların serbest ve soyut biçimde kullanılmasıyla anlatılabilmesine ilişkin uygulamaların yapılması | | | 10 | Çalışmaların devamı; yapılan tasarımın biçim ve içerik açısından analiz edilmesi | | | 11 | Uygulama-3:Tipografinin bütün imkanları özgün ve yaratıcı şekilde kullanılarak görsel bir problemin çözümüne ilişkin tasarımlar üretilmesi | | | 12 | Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasında yazı karakterlerinin anatomilerine ve yazım kurallarına müdahale edilerek kuralsız tasarım denemelerinin yapılması | | | 13 | Çalışmaların devamı; konuya ilişkin kurallı tasarımların üretilmesi | | | 14 | Çalışmaların devamı; tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Proje Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|