Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA2012015174 | GRAFİK TASARIMI | Zorunlu | 2 | 3 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İlke ve teknik bilgilerini aktararak, grafik tasarımın iki boyutlu ifadesinin öznelliğini kavrayabilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Aytaç ÖZMUTLU, Öğr. Gör. Hakan ARSLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | anat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek desen yapabilir. | 2 | Sanatın farklı tasarım disiplinleri arasında bağlantı kurma yeteneğine sahiptir. | 3 | İhtiyaçları karşılayacak bir ürün / iş veya proses tasarlayabilir. | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini anlama ve ihtiyaçlarını karşılama becerisine sahiptir. | 5 | Yerel ve küresel sanat ve tasarım problemlerini tanımlama ve analiz etme becerisine sahiptir. | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkan tasarım duyularını mevcut tasarım duyuları ile birbiriyle ilişkilendirebilir. | 7 | Sanatın ve tasarım problemlerinin çözümünde ihtiyaç duyulan materyalleri kullanarak tasarımı tamamlama yetkisine sahiptir. | 8 | Tasarım sürecinde arama, sentezleme, değerlendirme ve yorum yapma becerisine sahiptir. | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini analiz edebilir | 10 | Tasarım sürecinde materyalleri seçerken hassas olma yeterliliğine sahiptir. | 11 | Son gelişmeler takip edilerek bu sorunlarla ilgili tasarımlar üretebilir. | 12 | Etkili iletişim becerileri öğrenerek kendisini ifade eder. | 13 | Fikir ve sanat eserleri mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir. | 14 | Grafik tasarım yöntemlerini, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. | 15 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. Oluşturma bileşimi ve tasarımlarında, grafik tasarımın iki boyutlu ifadesini kullanabilir.
2. Farklı fiziki yapıya sahip nesne arasındaki benzer noktalar veya grafiksel anlatım teknikleri kullanılarak tipografik unsurlar görselleştirilebilir.
3. Nesneyi karmaşık yapıya ya da şekle sahip detaylardan doğrusal ve gösterişli ifade yoluyla zar zor yorumlayarak arındırın.
4. Sembolleri kavramlara dönüştürebilir.
5. Kavramları çeşitli tekniklerle görselleştirebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrencilerle tanıştırmak, konunun içeriğinden bahsetmek ve öğrencileri bilgilendirmek.
| | | 2 | Üç boyutlu modelden düz grafik ifadelere geçiş | | | 3 |
Ön taslak değerlendirilmesi ve sonuç seviyesinin değiştirilmesi | | | 4 |
Çalışmaların sonuçlandırılması | | | 5 |
Nesneler veya şekiller arasındaki dönüşüm çalışması | | | 6 |
Ön taslağın değerlendirilmesi ve sonuç seviyesinin değiştirilmesi. | | | 7 |
Ara sınav | | | 8 |
Tipografik öğeler arasındaki dönüşüm çalışması. | | | 9 |
Ön taslağın değerlendirilmesi ve sonuç seviyesinin değiştirilmesi. | | | 10 |
Stilizasyon çalışması | | | 11 |
Araştırma ve eskizlerin değerlendirilmesi. | | | 12 |
Eskizlerin değerlendirilmesi. | | | 13 | Eskilerin değerlendirilmesi ve toplama seviyesinin değiştirilmesi | | | 14 | Dönem boyunca kazanılan çalışmaların genel değerlendirmesi. | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İletişim ve Grafik Tasarım
Emre Becer
Grafik Tasarımın Temelleri
Paul Harris , Gavin Ambrose
Mehmet Emir Uslu |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 12 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ15 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|