Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA1102015174 | GÖRSEL İLETİŞİME GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Görsel iletişim tasarımının temel ve mesleki kavramları ile iletişim, iletişim tasarımı, görsel iletişim gibi kavramlara ilişkin kuramsal bilgiye temel düzeyde sahip olma ve edinilen bu bilgiyi grafik tasarım sürecinde kullanabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Mehmet Fatih YELMEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir | 14 | Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1.Görsel iletişim tasarımı ve grafik tasarım ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme
2.Bu kavramların aralarındaki ilişkiyi örnekleyerek analiz edebilme
3.Görsel algı, tasarım, iletişim gibi kavramlar ve tasarım yapım sürecindeki rolleri üzerine fikir yürütebilme
4.Farklı grafik tasarım dallarına ait örnek eserler üzerinden yöntem ve amaç analizi yapabilme
5. Tasarım sürecinde edinilen bu kuramsal bilgileri pratiğe dönüştürme becerisi gösterebilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak metod hakkında bilgi verilmesi | | | 2 | Görsel iletişim tasarımına ait temel kavramların örneklenerek tanımlanması ve yorumlanması | | | 3 | Görsel iletişim tasarımına ait temel kavramların örneklenerek tanımlanması ve yorumlanması | | | 4 | Görsel iletişim tasarımına ait temel kavramların örneklenerek tanımlanması ve yorumlanması | | | 5 | Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramların örneklenerek incelenmesi | | | 6 | Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramların örneklenerek incelenmesi | | | 7 | Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramların örneklenerek incelenmesi | | | 8 | Vize | | | 9 | Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden fikir paylaşımı yapılması | | | 10 | Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden fikir paylaşımı yapılması | | | 11 | Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Emre Becer , İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları
Hasan Fehmi Ketenci, Can Bilgili, Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, Beta Yayınevi - İletişim Kitapları
Tevfik Fikret Uçar , Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılâp Kitabevi
Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|