Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA1022015174 | TEMEL TASARIM II | Zorunlu | 1 | 2 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Görsel Sanatlarda, temel tasarım elemanlarının ve ilkelerinin öğretilmesi. Bu ilke ve elemanların birbiri içinde ilişkilendirilmesi ve grafik tasarımda komposizyon oluşturma sürecine geçiş sağlanması. Renk bilgisinin oluşturulması.Tasarımda rengin öneminin ve yerinin kavratılmasına yönelik tasarım çalışmalarının yapılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hakan ARSLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 14 | Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1.Grafik Tasarım’da tasarım ilke ve elemanlarını tanımlama.
2.Grafik tasarım ilke ve elemanları arasında ilişki kurma.
3. Grafik tasarım ilkelerini, oluşturulan tasarımlarda uygulayabilme. 4.Tasarımda renk bilgisini oluşturabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Renk Konusunun anlatımı. Ana renkler, ara renkler, sıcak ve soğuk renkler,kontrast renklerin anlatılması, ilgili örneklerin incelenmesi | | | 2 | Renk Çemberinin ve renk skalalarının hazırlanması | | | 3 | Rengin tasarımda kullanımı, ana renklerle ilgili komposizyon oluşturma | | | 4 | Ara Renklerle ilgili komposizyon oluşturma | | | 5 | Sıcak Renklerle ilgili komposizyon oluşturma. Soğuk Renklerle ilgili komposizyon oluşturma | | | 6 | Kontrast renklerle ilgili afiş çalışması yapılması. | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | İki boyutlu biçimlendirme | | | 9 | Kolaj Çalışması | | | 10 | Üç boyutlu biçimlendirme | | | 11 | Afiş ve/veya reklam çalışmalarının üç boyutlu hale getirilmesi. | | | 12 | Strüktür’ün tanımlanması. Örneklerin incelenmesi. | | | 13 | Strüktür konusu ile ilgili yapılacak projenin belirlenmesi ve öğrencilere konu dağılımı. | | | 14 | Yarı yılsonu Sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Hulusi Güngör, Temel Tasar
-H.Yakup Öztuna, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık
-Gökaydın, Nevide.(2010).Temel Sanat Eğitimi.(1.Baskı).İstanbul: Kitapsan Yayın Dağıtım -Arntson, Amy E.(2007).İnter national Student Edition Graphic Design Basics.University of – -Wisconsin: USA, Thomson Wadsworth.
-Graves Maitland E.The Art Of Color and Design
-Berger, John.(2002). Görme Biçimleri.(Çev:Yurdanur Salman) (8.Baskı).İstanbul: Metis Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 7 | 98 |
Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 |
Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ14 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|