|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA1012015174 | TEMEL TASARIM I | Zorunlu | 1 | 1 | 7 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Görsel Sanatlarda, temel tasarım elemanlarının ve ilkelerinin öğretilmesi.Bu ilke ve elemanların birbiri içinde ilişkilendirilmesi ve grafik tasarımda komposizyon oluşturma sürecine geçiş sağlanması. Görsel algının gelişimine zemin oluşturulması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Hakan ARSLAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 14 | Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tasarım İlkelerinin Anlatımı ve örneklerin incelenmesi (Tekrar, Denge, zıtlık,hiyerarşi, Boşluk- Doluluk, birlik-çeşitlilik,ritim-hareket, altın oran) Uygulamaya Geçiş | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Işığın Tanımı, Görsel Anlatım Öğesi Olarak Işık. Işık ve Gölge | | | 2 | Grafikte Tasarım Öğelerinin Anlatımı(Valör, Işık Gölge,Nokta, Çizgi,Form,Leke,Doku,Tipografi) Ton Değeri,Doğadan nesneler üzerinde ton değeri uygulama çalışması
| | | 3 | Noktanın tanımı. Noktasal uygulama | | | 4 | Noktasal kompozisyon oluşturma | | | 5 | Çizginin tanımı,Çizgi türlerinin anlatımı.Çizgisel uygulamalar. Çizgisel kompozisyon oluşturma | | | 6 | Çizgi, nokta ve tipografi ile afiş tasarımı | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Dokunun tanımı.Doğadaki doku türlerinin incelenmesi.Yapay Dokular, Doğal Dokular Doku ile uygulama
| | | 9 | Form’un tanımı .Form ile kompozisyon oluşturma. | | | 10 | Tasarım İlkelerinin Anlatımı ve örneklerin incelenmesi (Tekrar, Denge, zıtlık,hiyerarşi, Boşluk- Doluluk, birlik-çeşitlilik,ritim-hareket, altın oran) Uygulamaya Geçiş
| | | 11 | Tasarım ilkelerinin Uygulanması-Tasarım İlkelerine Uygun Komposizyon Çalışmalarının Yapılması | | | 12 | Parça-bütün ilişkisi.Komposizyon oluşturma | | | 13 | Stilizayon Çalışmaları
| | | 14 | Metafor Çalışmaları
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hulusi Güngör, Temel Tasar
-H.Yakup Öztuna, Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık
-Gökaydın, Nevide.(2010).Temel Sanat Eğitimi.(1.Baskı).İstanbul: Kitapsan Yayın Dağıtım
-Berger, John.(2002). Görme Biçimleri.(Çev:Yurdanur Salman) (8.Baskı).İstanbul: Metis Yayınları
-Arntson, Amy E.(2007).İnternational Student Edition Graphic Design Basics.University of – -Wisconsin: USA, Thomson Wadsworth.
-Graves Maitland E.The Art Of Color and Design | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı | 1 | 6 | 6 | Derse Katılım | 14 | 6 | 84 | Uygulama/Pratik | 6 | 5 | 30 | Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ14 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|