Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PSİ4022016138 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenmenin bilimsel temellerinin öğrencilere güncel yaşamdan örnekler kullanılarak tanıtılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Bahri GÜNDOĞDU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1- Klasik koşullama ve edimsel koşullama arasındaki farkları ayırt eder
2- Edimsel koşullamanın kaçınma, ceza ve sönme ile olan ilişkisini tartışır
3- Pekiştirme tarifelerini birbiri ile kıyaslar
4- Öğrenmenin biyolojik temellerini anlatır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Hafta Dersin içeriğinin tanıtılması.
2. Hafta Öğrenme, davranış, tepki ve edim
3. Hafta Öğrenme psikolojisinin tarihsel gelişimi
4. Hafta Klasik koşullama: Temel kavramlar
5. Hafta Klasik koşullama: Kuramsal yaklaşımlar
6. Hafta Edimsel koşullama: Pekiştirme ve Davranış Şekillendirme
7. Hafta Pekiştirme: Kuramsal Yaklaşımlar ve Araştırmalar
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Edimsel koşullama: Kaçınma, Ceza ve Sönme
10. Hafta Pekiştirme Tarifeleri
11. Hafta Uyaran Kontrolü
12. Hafta Öğrenmenin nöro-biyolojik temelleri
13. Hafta Temel Sinir Bilim
14. Hafta genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|