Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS3082016138DİN SOSYOLOJİSİZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Din sosyolojisinin, sosyolojiden ayrılma süreci ve ortaya çıkışı öğretilecektir. Din sosyolojisinin kavramları, alanı ve konusu ve diğer bilimlerle ilişkisi incelenecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Murat Yüksel
Öğrenme Çıktıları
1Din sosyolojisinin bilimler tasnifindeki yerini ve konusunu öğrenir.
2Geçmişte ve günümüzde din sosyolojisi alanında ortaya çıkan başlıca eğilimleri yorumlar.
3İslamiyet’in din sosyolojisiyle ilişkisini analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Din sosyolojisinin konusu, alanı ve kavramları detaylı bir şekilde incelenecektir. Bu sürecin sonunda, din sosyolojisinde, din toplum, din ve sosyal değişme, din ve sosyal bütünleşme, din-cemaat ve toplum ilişkisi, subjektif din, objektif din gibi din sosyolojisinin ele aldığı konular rahatlıkla analiz edilip yorumlanabilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din sosyolojisinin dini bilimler tasnifindeki yeri ve konusu
2Genel ve özel din sosyolojisi nedir?
3Din sosyolojisinde metod
4Antik Yunan’da din ve toplum
5İslam dünyasında din ve toplum
6Modern Batı’da sosyolojik düşüncenin doğuşu ve din
7Diyalektik düşünce ve din (Karl Marx)
8Ara Sınav
9İşlevsel din sosyolojisi ve E. Durkheim’ın dine bakışı
10Sistematik din sosyolojisi ve Max Weber
11Sosyal ilişkiler, sosyalleşme ve din
12Dini gruplar ve din sosyolojisi
13Toplumsal değişme ve din
14Modernizm, sekülerizm ve din
15Postmodernizm, küreselleşme ve din
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Ünver Günay, Din Sosyolojisi, İnsan Yayınları, İstanbul 2000. 2 Abdurrahman Kurt, Din Sosyolojisi, Sentez Yayınları, İstanbul 2012. 3 Mehmet Taplamacıoğlu, Din Sosyolojisi, Ankara 1961. 4 İhsan Çapcıoğlu- Niyazi Akyüz, Ana Başlıklarıyla Din Sosyolojisi, Grafiker Yayınları, Ankara 2012. İlave Kaynak(lar) 1 Mehmet Ali Kirman, Din Sosyolojisi Terimleri Sözlüğü, Rağnet Yayınları, İstanbul 2004. 2 Gustav Mensching, Din Sosyolojisi, Çeviren: Mehmet Aydın, Literatürk Yayıncılık, İstanbul 2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav248
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14228
Okuma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14444554445544
ÖÇ25555555544554
ÖÇ34544445544555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00