Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS2042016138TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI IIZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrenciye Türkiye’nin sosyal yapısının kurucu unsurlarına tarihsel süreç içinde bakabilme, günümüz Türkiye’sinin toplumsal dinamiklerini aile, eğitim, iktisat, siyaset ve din kurumları ekseninde, niceliksel ve niteliksel verilerle değerlendirebilme bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Murat Yüksel
Öğrenme Çıktıları
1Türk kimliğinin tarihi kökenleriyle sosyal ve kültürel özelliklerini öğrenir.
2Türkiye’nin sosyal yapısının kurucu unsurlarına tarihsel süreç içinde bakmayı öğrenir.
3Türkiye´de sosyal yapısının özellikleri ve bu yapıda meydana gelen değişim hakkında bilgi edinir.
4Türkiye’nin sosyal dinamiklerini aile, eğitim, iktisat, siyaset ve din kurumları ekseninde değerlendirme yeteneği kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türkiye’de Göç ve Kentleşme; Kent Sorunları Türkiye’de Sosyal Tabakalaşma Türkiye’nin Eğitim Sistemi ve Sorunları Türk Aile Yapısı ve Ailenin Dönüşümü Günümüz Türkiye’sinde Aile Sorunları Türkiye’nin Dini Yapısı; Dini Gruplar, Dönüşüm ve Sorunlar Türkiye'de Gençlik: Sorunlar, Değerler ve Değişimler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkiye'nin İktisadi Yapısı: Tarımda Dönüşümler
2Türkiye'nin İktisadi Yapısı: Sanayide Dönüşümler
3Türkiye’de Göç ve Kentleşme; Kent Sorunları-I
4Türkiye’de Göç ve Kentleşme; Kent Sorunları-II
5Türkiye’de Sosyal Tabakalaşma-I
6Türkiye’de Sosyal Tabakalaşma-II
7Türkiye’nin Eğitim Sistemi ve Sorunları-I
8Ara Sınav
9Türkiye’nin Eğitim Sistemi ve Sorunları-II
10Türk Aile Yapısı ve Ailenin Dönüşümü
11Günümüz Türkiye’sinde Aile Sorunları
12Türkiye’nin Dini Yapısı; Dini Gruplar, Dönüşüm ve Sorunlar-I
13Türkiye’nin Dini Yapısı; Dini Gruplar, Dönüşüm ve Sorunlar-II
14Türkiye'de Gençlik: Sorunlar, Değerler ve Değişimler-I
15Türkiye'de Gençlik: Sorunlar, Değerler ve Değişimler-II
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zencirkıran M. (2016). Dünden Bugüne Türkiye'nin Toplumsal Yapısı. Bursa: Dora Alpkaya F ve Duru B (2014). 1920'den Günümüze Türkiye'de Toplumsal Yapı ve Değişim. Ankara: Phoenix
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav248
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14228
Okuma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14444454544444
ÖÇ25554545555555
ÖÇ35544555555455
ÖÇ45544455555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00