Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS3072016138TÜRK SOSYOLOJİ TARİHİ IZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste Türkiye’de sosyolojinin bilim olarak gelişimi Türk sosyologları bağlamında ele alınacaktır. Her hafta en az bir Türk sosyologu incelenecek, böylelikle bir yandan bu sosyologların düşünceleri ve sosyolojiye olan katkıları tartışmaya açılırken diğer yandan da o döneme ilişkin toplumsal ve toplumbilimsel çevre de ele alınacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Erol BULUT
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye’de sosyolojinin ortaya çıkışını ve temellerini açıklar
2Türkiye’de sosyolojik düşüncenin ne anlama geldiğini tanımlar
3Türkiye’de sosyolojinin toplumsal ve düşünsel anlamını analiz eder
4Türkiye’de sosyolojide öncü olmuş temel nitelikteki kişilerin temel görüşlerini açıklar.
5Türkiye’de tarihsel süreçte ortaya çıkan farklı sosyolojik yöntemler ve yaklaşımları ve öncülerini anlatır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk Sosyolojisinin Temel Özellikleri
219. yy Osmanlı düşünce hareketleri: Osmanlıcılık, İslamcılık, Milliyetçilik ve Türkçülük
3Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: Osmanlı Son Dönemi
4Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: Osmanlı Son Dönemi
5Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: 1923-1950
6Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: 1923-1950
7 Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: 1950-1960
8Ara Sınav
9 Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: 1960-1980
10 Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: 1960-1980
11 Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: 1980 Sonrası
12Türk Sosyolojisinin Gelişme Evreleri: 1980 Sonrası
13Prens Sabahattin, Ziya Gökalp
14Prens Sabahattin, Ziya Gökalp
15Prens Sabahattin, Ziya Gökalp
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
H. Bayram Kaçmazoğlu, Türk Sosyoloji Tarihi Üzerine Tartışmalar, Birey Yayıncılık. H.Bayram Kaçmazoğlu, Türk Sosyoloji Tarihi II, Anı Yayıncılık. Emre Kongar, Türk Toplumbilimcileri I-II, Remzi Kitabevi. Türkiye'de Sosyoloji, Anaolu Ünversitesi Yayınları. Türk Sosyologlrı, Anadou Üniversitesi Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma14342
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15       5    
ÖÇ2   5        5
ÖÇ3 5           
ÖÇ4       5     
ÖÇ5    5     5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00