Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS3032016138TOPLUMSAL TABAKALAŞMAZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, toplum biliminde ve diğer sosyal bilimlerde, toplumsal tabakalaşma kavramının hiyerarşik bir düzene ve toplum içerisindeki güç ve refahın bölümlenmesine, bireylerin bu bölümlenmedeki konumlarına atıfta bulunmaktır. Kavramın, sosyo-ekonomik bir içerik taşıyan sınıf kavramıyla ilişkisini açıklar ve ekonomik, toplumsal, siyasi ve ideolojik eşitsizlikler ya da farklılıklar temelindeki farklı görüngüleri üzerine kurulu olan sosyo-ekonomik koşullara işaret eder. Aynı şekilde, ders toplumda bazı sorunların varlığına da işaret edebilen bir toplumsal tabakalaşma perspektifi çizer.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Murat Yüksel
Öğrenme Çıktıları
1Sınıfsal yapılanmanın temelleri hakkında bilgi sahibi olur.
2Toplumda sosyal tabakalaşma analizleri yapar.
3Sosyal tabakalaşma konusunda araştırma tasarlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği: tabakalaşma kavramının tarihselliği, toplumsal tabakalaşma ve sosyal yaşam, tabakalaşma yaklaşımları, sınıf ve eşitlik kavramları, sosyal yapı analizleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sınıf ve tabakalaşma kavramları
2Geleneksel tabakalaşma modelleri
3Modern tabakalaşma ve sınıf teorileri
4Tabakalaşmanın ölçülmesi
5Sosyal Hareketlilik
6Sosyal sınıf kökeni ve eğitimin dikey sosyal hareketlilikle ilişkisi
7Türkiye'de Değişen Sosyo-Ekonomik Yapı İçerisinde Meslekler
8Ara Sınav
9Türkiye'de Toplumsal Sınıf ve Sınıf Bilinci
10Sınıf Tartışmalarının Gidişatı
11Türkiye'de Kültürel Eşitsizliğin Yansımaları
12Kültürel Sınıf Analizi
13Tabakalaşma ve Kentsel Ayrımlar
14Tabakalaşma ve spor
15Tabakalaşma ve müzik
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sunar, Lütfi. (2016). Türkiye'de Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Matbu: İstanbul. Stephan Edgal, Sınıf, Dost Yayınları, Ankara, 1995. Anthony Giddens, İleri Toplumların Sınıf Yapısı, Birey Yayıncılık, İstanbul, 1999. Bryan Turner, Eşitlik, Dost Yayınları, Ankara, 1997
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav248
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14228
Okuma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14544445444544
ÖÇ24455554455545
ÖÇ35444445444545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00