Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PSİ1022015138 | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Davranış bozuklukları ve bu bozukluklara uygun danışmanlık yaklaşımlarının öğretilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Özkan ÇİKRIKCİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyolojik muhayyilesi (imgelem) gelişkin, toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilen bir zihinsel beceriye sahip olmak | 2 | Sosyolojik muhayyilesi (imgelem) gelişkin, toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilen bir zihinsel beceriye sahip olmak | 3 | Sosyolojinin bilim olarak ortaya çıkmasını sağlayan XIX. yüzyıl şartlarını, bunu hızlandıran çifte devrim sürecini derinlemesine tahlil edebilmek | 4 | Sosyolojinin klasik dönemine damgasını vuran kurucu isimleri, eserleri ve öne çıkan sosyolojik bakış açılarıyla yakından tanımak | 5 | Sosyolojinin gelişim trendi içersinde XX. yüzyılda tanık olunacak olan belli başlı kuramcıları ve sosyolojik teorideki etkilerini yakından değerlendir | 6 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara (örneğin küreselleşme, çokkültürlülük, kimlik, postmodernizm), bu kavramların üretildiği merkezlerin tekyönlü | 7 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Davranış bozuklukları ve yaklaşımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Normaldışı davranışın tanımı ve sınıflandırılması | | | 2 | Psikopatolojinin tarihçesi | | | 3 | Psikopatolojide Paradigmalar | | | 4 | Kaygı Bozuklukları | | | 5 | Somatoform Bozukluklar | | | 6 | Dissosiyatif Bozukluklar | | | 7 | Yeme Bozuklukları | | | 8 | Duygudurum Bozuklukları | | | 9 | Duygudurum Bozuklukları | | | 10 | Vize | | | 11 | Psikotik Bozukluklar, Şizofreni | | | 12 | Madde kötüye kullanımı ve Madde bağımlılığı | | | 13 | Kişilik Bozuklukları | | | 14 | Cinsel Bozukluklar | | | 15 | Çocukluk dönemi ruhsal bozuklukları | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Amerikan Psikiatri Birliği-DSM-IV Tanı Ölçütleri Kitabı, Hekimler Yayın Birliği, 1994.
-Davison Gerald C., Neale John -Anormal Psikolojisi, Türk Psikologlar Derneği, 2004. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Okuma | 1 | 89 | 89 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|