Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS1032015138BİLİM TARİHİZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilimin ve bilimsel düşüncenin kronolojik olarak gelişimini, geldiği noktayı ve geleceğine ilişkin öngörüler hakkında fikir sahibi olmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Hasan YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1Bilimin ne olduğunu tanımlar
2Bilimsel düşüncenin temel özelliklerini açıklar
3Bilimin insan hayatındaki önemini açıklar
4Bilim felsefesi hakkında tartışmalar yapar
5Bilim yöntemini kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim tarihini tanıtarak nesnel (objektif) bilginin ortaya çıkma, yayılma ve kullanılma koşullarını inceleyen bu dersin amacı, bilimsel düşünme yollarının tanınmasını, günün düşünme koşulları ve bilimsel gelişme arasındaki ilişkilerin incelenmesini, farklı bilimsel düşünme biçimlerinin tartışılmasını sağlamak; bu yoldan da alternatifli düşünme biçimlerine ilişkin olanakları gün ışığına çıkartmaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim nedir? Bilimsel Çalışma Adımları, Bilimin kaynakları.
2Bilimin Doğuşu, Bilimin Tarih Öncesi
3İlk Çağ Uygarlıklarında Bilim
4Eski Yunan ve Roma´da bilim
5Eski Çin´de bilim, Hindistan´da bilim
6İslam Medeniyetinde bilim
7 Roma ve Ortaçağ´da bilim
8Ara sınav
9Rönesanstan sonra bilim
10On sekizinci yüzyılda bilim
11On dokuzuncu yüzyılda bilim - I
12On dokuzuncu yüzyılda bilim - II
13Yirminci yüzyılda bilim I
14Yirminci yüzyılda bilim II
15Günümüzde ve Gelecekteki bilim
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
DESCARTES, Rene (1992). Metot Üzerine Konuşma, çev. Sahir Sel, İstanbul: Sosyal Yayınları. DILTHEY, Wilhelm (1999). Hermeneutik ve Tin Bilimleri, çev. Doğan Özlem, İstanbul: Paradigma Yayınları. FEYERABEND, Paul K. (1991). Yönteme Hayır – Bir Anarşist Bilgi Kuramının Ana Hatları, çev. Ahmet İnam, İstanbul: Ara Yayıncılık. GÜZEL, Cemal (2008). Bilim Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi. KOYRE, Alexandre (1994). Yeniçağ Biliminin Doğuşu, çev. Kurtuluş Dinçer, Ankara: Gündoğan Yayınları. KOYRE, Alexandre (2008). Bilim Tarihi Yazıları, çev. Kurtuluş Dinçer, Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları. KUHN, Thomas (1995). Bilimsel Devrimlerin Yapısı, (4.bsm) çev. Nilüfer Kuyaş, İstanbul: Alan Yayıncılık. ÖZLEM, Doğan (1996). Metinlerle Hermeneutik (Yorumbilgisi) Dersleri, İstanbul: İnkılap Kitabevi. ÖZLEM, Doğan (1998). Felsefe ve Doğa Bilimleri, İstanbul: İnkılap Kitabevi. ÖZLEM, Doğan (1998). Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi, İstanbul: İnkılap Kitabevi. ve dersin öğretim elemanı tarafından dağıtılacak çeşitli makaleler.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15543445555544
ÖÇ25543445555544
ÖÇ35543445555544
ÖÇ45543445555544
ÖÇ55543445555544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00