Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS1012015138 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyolojinin konusu, amacı, yöntemi ve tarihsel gelişimi hakkında temel bilgileri verme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mehmet KOCA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyoljinin temel kavramlarını ve bilgi birikimini edinir | 2 | Sosyolojik düşüncenin doğuşuna ve gelişimine ilişkin bilgi edinir | 3 | Sosyolojide metot ve yöntem konusunda temel bilgileri edinir | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sosyolojinin temel konu ve kavramları, tarihçesi, sosyolojide kullanılan yöntem ve teknikler, toplumsal ilişki ve özel sosyolojiler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toplum ve toplum türleri | | | 2 | Topluluk | | | 3 | Toplumun öğeleri | | | 4 | Sosyolojinin konusu ve amacı | | | 5 | Toplumsal ilişki | | | 6 | Sosyolojide yöntem | | | 7 | Sosyolojik imgelem | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Sosyolojinin doğuşu ve tarihsel gelişimi | | | 10 | Sosyolojinin doğuşu ve tarihsel gelişimi | | | 11 | Sosyolojide kuramsal yaklaşımlar | | | 12 | Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle ilişkileri | | | 13 | Türkiye’de sosyolojinin tarihsel gelişimi | | | 14 | Türkiye’de sosyolojinin tarihsel gelişimi | | | 15 | Türkiye’de ve Dünya’da sosyologların görevleri ve sorunları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Faruk KOCACIK, Toplumbilim Ders Notları, Cumhuriyet Ünv. Yayınları, Sivas, 2003.
Anthony GIDDENS, Sosyoloji, Ayraç Yayınevi, Ankara, 2000. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|