Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HYK3342016173 | TÜRK HEYKEL SANATI | Zorunlu | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk heykel sanatının tarihsel gelişim sürecinin ve heykel çalışmaları yapan sanatçıların üretim süreçlerinin ve eserlerinin incelenmesi amacını taşır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç. Mine DEĞİRMENCİ AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Cumhuriyet Öncesi Türk Heykel sanatını bilir. | 2 | Cumhuriyet dönemi heykel sanatının gelişimini öğrenir. | 3 | Türkiyede yapılan heykel eğitiminin tarihsel sürecini öğrenir. | 4 | Türk heykel sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Türk heykelinin diğer ülkelerle karşılaştırmasını yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Cumhuriyet öncesi, cumhuriyet yılları ve günümüze kadarki süreçte Türk heykel sanatının gelişimi dersin içeğini oluşturur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Cumhuriyet öncesi Türk Heykel Sanatı | | | 2 | Cumhuriyetin İlk Yılları ve Yabancı Heykeltraşlar | | | 3 | Cumhuriyetin ilk 50 yılında heykel sanatı ve Türk heykeltraşlar | | | 4 | Sanatçı sunumları | | | 5 | Sanatçı sunumları | | | 6 | Sanatçı sunumları | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | 1980 sonrası Türk Heykeli | | | 9 | Sanatçı sunumları | | | 10 | Sanatçı sunumları | | | 11 | Sanatçı sunumları | | | 12 | Sanatçı sunumları | | | 13 | Sanatçı sunumları | | | 14 | Sanatçı sunumları | | | 15 | Sanatçı sunumları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Hüseyin GEZER , Heykel
Mehmet Yılmaz, Heykel
Özi Huntürk , Heykel Sanat ve Kuram |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 3 | 10 | 30 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | 4 | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | 4 | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | 4 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | 5 | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|