Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HYK3332016173 | HEYKEL SANATI | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Heykel sanatının tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilmesi, akımlarla olan ilişkisinin incelenmesi ve sanatçılar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Mine DEĞİRMENCİ AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Heykel sanatının tarihsel gelişimini öğrenir. | 2 | Akımlar hakkında genel bilgiye sahip olur. | 3 | Heykel sanatını akımlar içerisinde değerlendirebilir. | 4 | Heykel sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Sanatçıların eserleri hakkında bilgi edinir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yüz yüze eğitim. |
Dersin İçeriği |
Heykel sanatının tarihsel gelişimini içermektedir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mısır, Mezopotamya ve Yunan Heykel Sanatı | | | 2 | Roman ve Gotik Heykel | | | 3 | Rönesans Heykel Sanatı | | | 4 | Barok Heykel | | | 5 | İzlenimcilik, Sembolizm, Primitivizm, Fovizim, ve Dışavurumculukta Heykel | | | 6 | Arasınav | | | 7 | Kübizm, Fütürizm, süprematizm, Konstrüktivizm ve Heykel | | | 8 | Dada, Gerçeküstü, Biyomorfizm, Soyut Dışavurumculuk ve Heykel | | | 9 | Postmodernizm | | | 10 | 1960-1990 arası heykel sanatı | | | 11 | Pop, Yeni gerçekçilik, minimalizm | | | 12 | Yoksul sanat , Kavramsal sanat, Arazi Sanatı, | | | 13 | 1990 sonrası Heykel Sanatı | | | 14 | Güncel Heykel Sanatı | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özi HUNTÜRK- Heykel Sanat ve Kuramları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Tartışma | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | 5 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | 5 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | | | | 5 | | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | | | | 4 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | 4 | | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|