|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HYK2312016173 | MODERN SANAT I | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciye çağdaş sanatı kavratmak ve sanat oluşumlarının politika, kültür ve hayat ile olan ilişkisi bağlamında biçim ve içerik ilişkisini kurabilme yeteneğini kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Çağdaş sanat hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Çağdaş sanatın konuları üzerinde araştırma yapar, önemli sanat olaylarını ve sanatçıları sayar. | 3 | Sanatın temel kavramlarının çağdaş sanat akımlarında neden farklılıklar gösterdiğini açıklar. | 4 | Toplumsal ve siyasi değişimlerin sanattaki yansımalarını fark eder. | 5 | Sanat oluşumlarının ortaya çıkışını, gelişimini ve sosyal yaşamı nasıl etkilediğini anlatır, örnekler verir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 19.yüzyılın başından 20.yüzyılın ilk yarısına kadar ortaya çıkan modern sanat akımların plastik sanat dilleri,eserleri ve sanatçıları
Romantizm, Naturalizm, Realizm, Empresiyonizm, Post Empresyonizm, Sembolizm, Fovizm ,Ekspresyonizm, Kubizm, Futurizm, Dada, De stijl, Suprematizm, Bauhaus, Konsrtuktivizm, Sürrealizm, Metafizik Resim, Paris Okulu
Sanatın modernist süreçteki köklü değişim nedenleri
Avangard kuramı
Sanatın temel kavramlarının(kompozisyon,renk,leke,biçim-içerik vb..) sanat | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | mpresyonizm, Neo Empresyonizm | mpresyonizm, Neo Empresyonizm | | 2 | Japonizm, Post Empresyonizm | Japonizm, Post Empresyonizm | | 3 | Nabiler, Art Nouveau | Nabiler, Art Nouveau | | 4 | Sembolizm, Fovizm | Sembolizm, Fovizm | | 5 | Ekspresyonizm (Die Brücke, Der Blau Reiter) | Ekspresyonizm (Die Brücke, Der Blau Reiter) | | 6 | Kübizm (analitik-sentetik) | Kübizm (analitik-sentetik) | | 7 | Fütürizm | Fütürizm | | 8 | ara sınav | | | 9 | Dada | Dada | | 10 | De Stijl, Konstrüktivizm | De Stijl, Konstrüktivizm | | 11 | De Stijl, Konstrüktivizm | De Stijl, Konstrüktivizm | | 12 | Süprematizm, Bauhaus | Süprematizm, Bauhaus | | 13 | Süprematizm, Bauhaus | Süprematizm, Bauhaus | | 14 | Sürrealizm | Sürrealizm | | 15 | Soyut Ekspresyonizm | Soyut Ekspresyonizm | | 16 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Antmen, Ahu, 20.yy Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2009.
Lynton, Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, çev: Cevat Çapan ve Sadi Öziş, Remzi Kitabevi,
İstanbul, 1991.
Bürger,Peter Avangard Kuramı,İletişim Yayınevi,İstanbul
Turani,Adnan,Dünya Sanat Tarihi.İşbankası Yayınları,İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 1 | 2 | 2 | Tartışma | 12 | 3 | 36 | Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | 5 | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | 5 | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | 3 | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 5 | | | | 5 | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 5 | | 4 | | | | | 5 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|