Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HYK2312016173MODERN SANAT IZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye çağdaş sanatı kavratmak ve sanat oluşumlarının politika, kültür ve hayat ile olan ilişkisi bağlamında biçim ve içerik ilişkisini kurabilme yeteneğini kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci, Çağdaş sanat hakkında bilgi sahibi olur.
2Çağdaş sanatın konuları üzerinde araştırma yapar, önemli sanat olaylarını ve sanatçıları sayar.
3Sanatın temel kavramlarının çağdaş sanat akımlarında neden farklılıklar gösterdiğini açıklar.
4Toplumsal ve siyasi değişimlerin sanattaki yansımalarını fark eder.
5Sanat oluşumlarının ortaya çıkışını, gelişimini ve sosyal yaşamı nasıl etkilediğini anlatır, örnekler verir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
19.yüzyılın başından 20.yüzyılın ilk yarısına kadar ortaya çıkan modern sanat akımların plastik sanat dilleri,eserleri ve sanatçıları Romantizm, Naturalizm, Realizm, Empresiyonizm, Post Empresyonizm, Sembolizm, Fovizm ,Ekspresyonizm, Kubizm, Futurizm, Dada, De stijl, Suprematizm, Bauhaus, Konsrtuktivizm, Sürrealizm, Metafizik Resim, Paris Okulu Sanatın modernist süreçteki köklü değişim nedenleri Avangard kuramı Sanatın temel kavramlarının(kompozisyon,renk,leke,biçim-içerik vb..) sanat
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1mpresyonizm, Neo Empresyonizmmpresyonizm, Neo Empresyonizm
2Japonizm, Post EmpresyonizmJaponizm, Post Empresyonizm
3 Nabiler, Art Nouveau Nabiler, Art Nouveau
4 Sembolizm, Fovizm Sembolizm, Fovizm
5Ekspresyonizm (Die Brücke, Der Blau Reiter)Ekspresyonizm (Die Brücke, Der Blau Reiter)
6 Kübizm (analitik-sentetik) Kübizm (analitik-sentetik)
7 Fütürizm Fütürizm
8ara sınav
9DadaDada
10 De Stijl, Konstrüktivizm De Stijl, Konstrüktivizm
11 De Stijl, Konstrüktivizm De Stijl, Konstrüktivizm
12 Süprematizm, Bauhaus Süprematizm, Bauhaus
13 Süprematizm, Bauhaus Süprematizm, Bauhaus
14 Sürrealizm Sürrealizm
15 Soyut Ekspresyonizm Soyut Ekspresyonizm
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Antmen, Ahu, 20.yy Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2009. Lynton, Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, çev: Cevat Çapan ve Sadi Öziş, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991. Bürger,Peter Avangard Kuramı,İletişim Yayınevi,İstanbul Turani,Adnan,Dünya Sanat Tarihi.İşbankası Yayınları,İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım122
Tartışma12336
Bireysel Çalışma122
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ15 5      5                  
ÖÇ2    5    5                  
ÖÇ3      3  4                  
ÖÇ4    5   555                 
ÖÇ5  5 4    5 5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00