Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HYK4182014173 | MODELLEME IV | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Mimari Tasarımda farklı yazılım ve Render parametreleri ile üç boyutlu sayısal modellemenin pratik uygulamaları / Düşük polygon'lu sayısal model oluşturma kavramı. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mimari Tasarımda farklı yazılım ve Render parametreleri öğrenmek | 2 | Düşük polygon'lu sayısal model oluşturma kavramını öğrenmek | 3 | Üç boyutlu sayısal modellemenin pratik uygulamaları öğrenmek | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Geçmişten günümüze sayısal ortamda modelleme kavramı / Üç boyutlu geometrik form üretmede düşük Polygon uygulamaları / Hareket, zaman, ışık, malzeme, senaryo ve sahne oluşturma yöntemleri / Işık, kamera ve malzemenin çeşitlilik durumlarında, aynı tasarım modeli üzerindeki değişimlerinin kontrol edilmesi / Farklı yazılımların Render parametreleri / Üç boyutlu geometrik modellere gerçek model simülasyon tekniklerini (materyal kaplama, renk, ışık, derinlik) uygulama / Geliştirilmiş Gerçeklik Uygulmaları / Fotogerçekçi simülasyon ortamlarına sayısal model transferi / Simülasyon ve Animasyon uygulamalarında pratik girdiler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geçmişten günümüze sayısal ortamda Modelleme Kavramı | | | 2 | Üç boyutlu geometrik form üretmede düşük Polygon uygulamaları | | | 3 | Düşük Polygon'lu Sayısal 3B Modelleme Yöntemleri | | | 4 | Tasarım aracı olarak Modelleme Programları | | | 5 | Tasarım alternatiflerinin oluşturulmasında Modelleme Yöntemleri | | | 6 | Işık, Kamera, ve Malzeme Kullanım Yöntemleri | | | 7 | Işık, Kamera, ve Malzemenin Tasarım Alternatiflerine Etkileri | | | 8 | Gündüz ve Gece Işık Kontrol Değerleri / Render Parametreleri | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Fotogerçekçi Sabit Görsel Yaratma Kontrolleri | | | 11 | Modelleme Programlarında Parametrik Tasarım Yaklaşımları | | | 12 | Modelleme Programlarında Parametrik Tasarım Yaklaşımları | | | 13 | Parametrik Tasarımda Etkileşim / Hareket | | | 14 | Animasyon ve Simülasyon Ortamları / 3B Veri Transferleri | | | 15 | Simülasyon Programlarında Kontrol Sistemleri | | | 16 | Dönemsonu Sunumları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Principles of Modelling and Rendering with 3D Studio, Stuart Mealing, 1998.
Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and mental Ray: 2nd Edition, Roger Cusson, 2009.
Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization, Markus Kuhlo, 2010.
Advanced Global Illumination, Second Edition, Philip Dutre, Philippe Bekaert and Kavita Bala, 2006.
A-3D: 3D Architectural Visualization, Kumtorn Nateethanasarn , 2009.
Physically Based Rendering: From Theory To Implementation: 2nd Edition, Matt Pharr, 2010. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 4 | 6 | 24 |
Proje Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | 3 | | | | | 3 | | | | 5 | | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ2 | | 4 | | 3 | | | 4 | | 3 | | | 4 | | 5 | | 4 | 3 | | | | 4 | 4 | 3 | | | | 3 | | ÖÇ3 | | | 3 | | 4 | | | 4 | | 4 | | | 4 | | | | | 3 | 3 | 3 | | | | | 4 | 3 | | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|