Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HYK4192014173 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını ve temel kavramlarını tanır.
Araştırmaları sınıflandırır.
Araştırma problemini tanımlar.
Problemine uygun araştırma desenini belirler.
Araştırma desenine uygun örnekleme yöntemini, veri toplama aracını seçer.
Veri toplama süreç ve tekniklerini uygular.
Bilimsel bir rapor hazırlama ilkelerine ve etik kurallara uyar.
Araştırma makalelerini değerlendirir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Emel BAYRAK ÖZMUTLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını ve temel kavramlarını tanır. | 2 | Araştırmaları sınıflandırır. Araştırma problemini tanımlar. | 3 | Problemine uygun araştırma desenini belirler. Araştırma desenine uygun örnekleme yöntemini, veri toplama aracını seçer. | 4 | Veri toplama süreç ve tekniklerini uygular. Bilimsel bir rapor hazırlama ilkelerine ve etik kurallara uyar. Araştırma makalelerini değerlendirir. | 5 | Veri toplama süreç ve tekniklerini uygular. Bilimsel bir rapor hazırlama ilkelerine ve etik kurallara uyar. Araştırma makalelerini değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilimsel araştırma sürecinin basamaklarını ve temel kavramlarını tanır.
Araştırmaları sınıflandırır.
Araştırma problemini tanımlar.
Problemine uygun araştırma desenini belirler.
Araştırma desenine uygun örnekleme yöntemini, veri toplama aracını seçer.
Veri toplama süreç ve tekniklerini uygular.
Bilimsel bir rapor hazırlama ilkelerine ve etik kurallara uyar.
Araştırma makalelerini değerlendirir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin genel tanıtımı
| | | 2 | Araştırmaya giriş: Bilmenin yolları, araştırmanın tanımı, araştırmanın sınıflandırılması ve etik
| | | 3 | Araştırma probleminin tanımlanması: Değişken türleri
| | | 4 | Araştırmanın amacı, araştırma sorusu, hipotezler, sayıltı, sınırlılık ve tanımlar | | | 5 | Araştırmanın amacı, araştırma sorusu, hipotezler, sayıltı, sınırlılık ve tanımlar | | | 6 |
Ara Sınav | | | 7 | Deneysel desenler | | | 8 | Tarama, Nedensel-Karşılaştırmalı ve Korelasyonel desenler | | | 9 | Örnekleme yöntemleriİç geçerlik ve dış geçerlik | | | 10 | Durum ve eylem araştırması | | | 11 | Veri Toplama Süreç ve teknikleri | | | 12 | Veri Toplama Süreç ve teknikleri | | | 13 | Raporlaştırma | | | 14 | Bilimsel makale ve tez incelenmesi | | | 15 | Bilimsel makale ve tez incelenmesi | | | 16 |
Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması.Ankara: ÖSYM Yayınları. Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Pegem Yayınları. Tanrıöğen, A. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık. Çıngı, H. (1994). Örnekleme kuramı(İkinci baskı). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi Erkuş, A. (2009). Bilimsel araştırma süreci (İkinci baskı). Ankara: Seçkin yayınları Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış bilimleri için araştırma teknikleri.Ankara: Ve-Ga Yayınları. Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi (22.baskı). Ankara: Nobel yayınları. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Güncelleştirilmiş ve geliştirilmiş beşinci baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, C. (2004). Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Rapor Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Rapor Sunma | 1 | 9 | 9 |
Proje Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Makale Kritik Etme | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Rapor | 1 | 9 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|