Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HYK3162014173SANAT PSİKOLOJİSİZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kültür süreciyle başlayan psişik değişimlerin sanatın gelişimine paralel birlikteliğinin ifade edilebilmesini, sanatın varlığından işlevine dek neden ve niteliklerini psikolojik değerlerin olanaklarıyla ifade edilebilmesini, sanat yapıtını sorgularken psikolojik etkenleri değerlendirme, yorumlama, tanımlama aracı olarak kullanılmasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Nihat Sezer SABAHAT
Öğrenme Çıktıları
1Alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir
2Disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir
3Alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir
4Çözümlemeli yorum yapma bilgisine sahiptir
5Kendi çalışmalarını sorgulayıcı beceriye sahiptir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kitap inceleme-tartışma-yorumlama içeriğe uygun belgesel/film/video gösterimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Psikoloji Bilimine Genel Bakış, Psikoloji ve Sanat İlişkisi, Temel İlgi Alanı, Metodu
2Sanat Psikolojisi Bağlamında Sanat Nedir?
3Niçin Sanat?
4Sanatta Algı Algı Alanı/Yetisi
5Sanatta İlgi ve Yönlendirilmesi Süreçlerinde Sanatçı İzleği
6Sanatta Yetenek Rol Model Olarak Sanatçı ve Toplum Algısı
7Estetik Yargı Süreçlerinde Kaygı, Psişik Hal Yansımaları
8Ara Sınav
9Sanatın Toplumsal Tarihi ve Yansımaları Bağlamında Psikoloji ile İlişkisi
10Yaratıcılık Süreçleri Sanatçı Niçin Yaratır?
11Kentleşme Endüstrileşme Yabancılaşma Sanatın Metalaşması 19. Yüzyıl Algısının Psikolojik Süreçleri ve Sanata Yansıttıkları
12Kentleşme Endüstrileşme Yabancılaşma Sanatın Metalaşması 19. Yüzyıl Algısının Psikolojik Süreçleri ve Sanata Yansıttıkları
13Modern/Modern Sonrası Durum, Küreselleşme ve Yeni Dünya Düzeni 20. Yüzyıl Algısının Psikolojik Süreçleri ve Sanata Yansıttıkları
14Postmodernizm Algısının Psikolojik Süreçleri ve Sanata Yansıttıkları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Oğuz Özügül, Sanat Psikolojisi, PencereYayınları Sıtkı M. ERİNÇ, Sanat Psikolojisine Giriş, Ütopya Sanat Dizisi Paul Klee, Modern Sanat Üzerine, Altıkırkbeş Yayınları Wassily Kandinsky, Sanatta Ruhsallık Üzerine, Altıkırkbeş Yayınları Lucien Lévy Bruhl, İlkel Toplumlarda Mistik Deneyim ve Simgeler, DoğuBatı Yayınları Lucien Lévy Bruhl, İlkel İnsanda Ruh Anlayışı, DoğuBatı Yayınları John Zerzan, Gelecekteki İlkel, Kaos Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Tartışma10220
Soru-Yanıt5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ14   5                       
ÖÇ2   5    5                   
ÖÇ3        5                   
ÖÇ4        3                   
ÖÇ5     3     5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00