|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HYK3152014173 | ESTETİK | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Estetik ve estetiğin temel kavramlarını değerlendirmek ve bunların mantığını tartışmak Sanat, sanat yapıtı, sanatçı ve yaratıcılık, sanatın etkileri; sanat, etik ve bilgi kavramları arasındaki ilişkiyi irdelemek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Antik Çağ?dan başlayarak XIX. yüzyıla kadar estetik ve sanat felsefesi kuramlarıyla, XX. yüzyılda düşünce tarihi üzerine kuramlar işlenerek, tartışılır. | 2 | Estetik, felsefe ve sanatın temel kavram ve sorunları hakkında bilgi sahibi olunur. | 3 | stetik, felsefe ve sanatın temel kavram ve sorunlarına ilişkin anlayışlar için yeni önermeler sunulur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Antik Yunan?dan XX. yüzyılın sonuna kadar gelen sanatın ve güzelin ne?liği tartışılır.
Güzel?in yaratımının peşinde olan sanat kavram olarak irdelenir.
Estetik ise sanat ve doğal fenomenlerle (görüngü) ilgilidir. Farklı dönemlerdeki kuramların gündeme getirdiği güzeli konu edinir.
Bu nedenle:
?Estetiğin ders içeriğinde temellendirilmesi esastır. Objektivist estetikle birlikte subjektivist düşünce yapıları değerlendirilir.?
Sanatsal yaratım (gelenek-yeni), geçmiş- bugün içinde dünden kopuşu temsil eder. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Estetiğin Konusu ve Felsefe açısından sanat: a) Sanat, b) Sanat Yapıtı | | | 2 | Estetiğin Temel Kavramları: a) Güzel Nedir? b) Güzelliğin Nitelikleri c) Güzellik-hakikat-iyi-hoş-yüce ilişkisi | | | 3 | Estetiğin temel sorunlarına yaklaşımlar: a)estetik yargıların yapısı ve özellikleri b) Ortak estetik yargıların olup olmadığı | | | 4 | Felsefi düşüncenin doğuşu ve Antik Yunan?da ?güzel nedir?? sorusu: Platon, Aristoteles ve Plotinos | | | 5 | Antik Yunan Estetiği?nin özellikleri | | | 6 | Antik Yunan Estetiği?nin özellikleri | | | 7 | Ortaçağ ya da Antik Çağ?ın inancın etkisiyle zenginleşen ilk yankısı: Aurelius Augustinus | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Skolastik Felsefenin gelişimi (XIII. Yüzyıl) ve Aquinolu Tomaso?nun estetiği | | | 10 | XIII. yüzyıl Nominalist başkaldırı ve XVI. Yüzyıl arasındaki ara dönem: Rönesans. Rönesans Nedir? Hümanizm Nedir? | | | 11 | XIII. yüzyıl Nominalist başkaldırı ve XVI. Yüzyıl arasındaki ara dönem: Rönesans. Rönesans Nedir? Hümanizm Nedir? | | | 12 | Imanuel Kant?ın sorusu: Aydınlanma Nedir? | | | 13 | Aydınlanma düşüncesine karşı eleştiriler: Romantizm (XIX. Yüzyıl) ve Friedrich Nietzsche | | | 14 | Aydınlanma düşüncesine karşı eleştiriler: Romantizm (XIX. Yüzyıl) ve Friedrich Nietzsche | | | 15 | Aydınlanma düşüncesine yönelik eleştiriler ve Michel Foucault ?Bu Bir Pipo Değildir? | | | 16 | final sınavı
| | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ? YETKİN, Suut Kemal, Estetik Doktrinler, Ankara 2007.
? KUÇURADİ, İoanna, Sanata Felsefeyle Bakmak, Adana 2009.
? KUÇURADİ, İoanna, Etik, İstanbul 2006.
? TOWNSEND, Estetiğe Giriş, (çev. Sabri Büyükdüvenci), Ankara 2002.
? TİMUÇİN, Afşar, Estetik?te Anlam ve Yorum, İstanbul 2011.
? TİMUÇİN, Afşar, Sorularla Estetik El Kitabı, İstanbul 2009.
? TİMUÇİN, Afşar, Düşünce Tarihi, İstanbul 2008.
? KAQAN, Moissej, Güzellik Bilimi Olarak Estetik ve Sanat, (Çev: Aziz Çalışlar), İstanbul 1982.
? KAQAN, Moissej, Estetik ve Sanat Dersleri, İstanbul 1993 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 0 | 2 | 0 | Tartışma | 12 | 3 | 36 | Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | | | | 5 | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 2 | 3 | | | | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 4 | 4 | | | 4 | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|