Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HYK3152014173ESTETİKZorunlu352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Estetik ve estetiğin temel kavramlarını değerlendirmek ve bunların mantığını tartışmak Sanat, sanat yapıtı, sanatçı ve yaratıcılık, sanatın etkileri; sanat, etik ve bilgi kavramları arasındaki ilişkiyi irdelemek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Antik Çağ?dan başlayarak XIX. yüzyıla kadar estetik ve sanat felsefesi kuramlarıyla, XX. yüzyılda düşünce tarihi üzerine kuramlar işlenerek, tartışılır.
2Estetik, felsefe ve sanatın temel kavram ve sorunları hakkında bilgi sahibi olunur.
3stetik, felsefe ve sanatın temel kavram ve sorunlarına ilişkin anlayışlar için yeni önermeler sunulur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Antik Yunan?dan XX. yüzyılın sonuna kadar gelen sanatın ve güzelin ne?liği tartışılır. Güzel?in yaratımının peşinde olan sanat kavram olarak irdelenir. Estetik ise sanat ve doğal fenomenlerle (görüngü) ilgilidir. Farklı dönemlerdeki kuramların gündeme getirdiği güzeli konu edinir. Bu nedenle: ?Estetiğin ders içeriğinde temellendirilmesi esastır. Objektivist estetikle birlikte subjektivist düşünce yapıları değerlendirilir.? Sanatsal yaratım (gelenek-yeni), geçmiş- bugün içinde dünden kopuşu temsil eder.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Estetiğin Konusu ve Felsefe açısından sanat: a) Sanat, b) Sanat Yapıtı
2Estetiğin Temel Kavramları: a) Güzel Nedir? b) Güzelliğin Nitelikleri c) Güzellik-hakikat-iyi-hoş-yüce ilişkisi
3Estetiğin temel sorunlarına yaklaşımlar: a)estetik yargıların yapısı ve özellikleri b) Ortak estetik yargıların olup olmadığı
4Felsefi düşüncenin doğuşu ve Antik Yunan?da ?güzel nedir?? sorusu: Platon, Aristoteles ve Plotinos
5Antik Yunan Estetiği?nin özellikleri
6Antik Yunan Estetiği?nin özellikleri
7Ortaçağ ya da Antik Çağ?ın inancın etkisiyle zenginleşen ilk yankısı: Aurelius Augustinus
8Ara sınav
9Skolastik Felsefenin gelişimi (XIII. Yüzyıl) ve Aquinolu Tomaso?nun estetiği
10XIII. yüzyıl Nominalist başkaldırı ve XVI. Yüzyıl arasındaki ara dönem: Rönesans. Rönesans Nedir? Hümanizm Nedir?
11XIII. yüzyıl Nominalist başkaldırı ve XVI. Yüzyıl arasındaki ara dönem: Rönesans. Rönesans Nedir? Hümanizm Nedir?
12Imanuel Kant?ın sorusu: Aydınlanma Nedir?
13Aydınlanma düşüncesine karşı eleştiriler: Romantizm (XIX. Yüzyıl) ve Friedrich Nietzsche
14Aydınlanma düşüncesine karşı eleştiriler: Romantizm (XIX. Yüzyıl) ve Friedrich Nietzsche
15Aydınlanma düşüncesine yönelik eleştiriler ve Michel Foucault ?Bu Bir Pipo Değildir?
16final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
? YETKİN, Suut Kemal, Estetik Doktrinler, Ankara 2007. ? KUÇURADİ, İoanna, Sanata Felsefeyle Bakmak, Adana 2009. ? KUÇURADİ, İoanna, Etik, İstanbul 2006. ? TOWNSEND, Estetiğe Giriş, (çev. Sabri Büyükdüvenci), Ankara 2002. ? TİMUÇİN, Afşar, Estetik?te Anlam ve Yorum, İstanbul 2011. ? TİMUÇİN, Afşar, Sorularla Estetik El Kitabı, İstanbul 2009. ? TİMUÇİN, Afşar, Düşünce Tarihi, İstanbul 2008. ? KAQAN, Moissej, Güzellik Bilimi Olarak Estetik ve Sanat, (Çev: Aziz Çalışlar), İstanbul 1982. ? KAQAN, Moissej, Estetik ve Sanat Dersleri, İstanbul 1993
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım020
Tartışma12336
Bireysel Çalışma122
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ14   5     5                 
ÖÇ2   23   43413               
ÖÇ3    44  4 3                 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00