Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HYK2122014173 | MODELAJ IV | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin canlı model üzerinden etüt çalışmalarıyla temel heykel problemlerini anlamasını ve modelaj teknolojileriyle ilgili temel bilgileri vermeyi amaçlar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Mine DEĞİRMENCİ AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Modelin pozuna göre armatürün hazırlayabilmek | 2 | Birimler arasındaki bağlantıları analiz edebilmek | 3 | Alçıyla Patlatma kalıp alma tekniğinin 1 tanesini açıklayabilir. | 4 | Heykelde statiği açıklayabilir | 5 | Modelin karakterini ve anatomik yapısını gözlemleyebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Armatür hazırlama, modele bağlı iskelet hazırlama, orantılama geometrik çözümleme, hareket, kitle. Alçı kalıp alma ve dökme tekniği |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 14 haftalık ders programıyla açıklanır. Modelin kurgulanması ve armatür hazırlanması,oranların yönlerin saptanması.modelin deseninin çizilmesi. | | | 2 | çalışmada hareket, oran ve karakterin kitlesel olarak algılanması ve aktarılması amaçlanır. Canlı modelden çalışmaya devam edilir. modelleyle ilgili karakter ve form araştırmaları yapılır anatomik yapı hakkında bilgilendirilir. | | | 3 | Anatomik ilişkilerin doğru algılanması ve aktarılması uygulamalı olarak gösterilir. | | | 4 | Eksikler giderilir detay çalışmasına yönelik çalışılır. | | | 5 | Kütlesel olarak yerleştirilen, modelin karakterine göre orantılarının doğruluğuna bakılır ve sonuçlandırılır. Çalışma üzerinde tartışılır. Fotoğrafı en az 5 açıdan çekilir. | | | 6 | İkinci çalışmaya başlanır, öğrenciden modelin duruşuna göre 1 . çalışmanın 1. haftasında yapılan teknik aşamaların kendisi tarafından yapılması istenir, | | | 7 | 3. haftada yapılan çalışmaların öğrenci tarafından uygulanması beklenir, algılama ve aktarma problemlerinde teknik ve teorik bilgiyle desteklenir.modelaj kalemlerinin kullanımı gösterilir. | | | 8 | ARA SINAV,4. haftada yapılan çalışmaların öğrenci tarafından uygulanması beklenir, algılama ve aktarma problemlerinde teknik ve teorik bilgiyle desteklenir. detay çalışmalarına geçilir.1. çalışmada kütlesel olarak sonlandırılan uzuvların anatomik yapıları ve detayları uygulamalı olarak gösterilir. | | | 9 | detay çalışmalarına devam edilir ve çalışma sonlandırılır. en az 5 açıdan fotoğrafı çekilir. | | | 10 | Modelin duruşu belirlenir 2. çalışmanın 1. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir. | | | 11 | Modelin duruşu belirlenir 2. çalışmanın 1. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir. | | | 12 | 2. çalışmanın 3. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir.Tespit edilen eksiklikler tekrar uygulamalı olarak gösterilir.Modle etme süreçlerinde kil dokusu hakkunda uygulamalı bilgi verilir. | | | 13 | 2. çalışmanın 4. ve 5. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir, tespit edilen eksiklikler tekrar uygulamalı olarak gösterilir, modle etme süreçlerinde kil dokusu ve bitiş hakkında uygulamalı bilgi verilir.Çalışmanın en az 5 açıdan fotoğrafı çekilir. | | | 14 | modle etme süreçlerinde kil dokusu ve bitiş hakkında uygulamalı bilgi verilir. Basit bir çalışma üzerinden kalıp alma ve dökme tekniği uygulamalı olarak gösteriilr. | | | 15 | Bitirme süreçleri hakkında bilgilendirme | | | 16 | Son Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Rodin's Monument To Victor Hugo Auguste Rodin, Jane Mayo Roos, Jeanine Parisier Plottel, Ruth Butler
Bellek ve Ölçek Modern Türk Heykelinin 15 Sanatçısı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 |
Gösterme | 5 | 6 | 30 |
Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Proje Sunma | 3 | 6 | 18 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 6 | 6 |
Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|