Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HYK1182014173TEKNİK ÇİZİM VE PERSPEKTİF IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tasarı geometri, izdüşüm, görünüş, cisimlerin açılımları ve Perspektif çeşitlerinin grafik tasarım çalışmalarında yeri ve öneminin uygulamalı olarak öğretilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Seval Özgel Felek
Öğrenme Çıktıları
1Cisimlerin görünüşlerini algılar, üç görünüş ve cisim perspektifleri çizmeyi öğrenir.
2Cisimlerin açılımlarını çizmeyi ve basit geometrik cisim maketi yapma becerisi kazanır.
3Perspektif çizim tekniklerini kullanarak, cisimleri üç boyutlu tasarlamayı öğrenir.
4Perspektif çizim bilgi ve becerilerini, iç ve dış mekan grafik tasarım ürünlerinde kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Üç boyutlu cisimlerin uzaysal mekandaki konumları, görünüşleri, cisim açılımları ve perspektif çeşitlerine göre konumlandırılması ve mekanla ilişkilendirilmesi çalışmaları uygulamalı anlatılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasarı geometrinin tanımı ve önemi, cisimlerin bir düzlem (kağıt) üzerinde gösterilme metotlarının öğretilmesi.
2Uzaydaki (boşluk) cisimler, izdüşümün tanımı ve önemi, izdüşüm çeşitlerinin öğretilmesi.
3Uzaydaki (boşluk) cisimler, izdüşümün tanımı ve önemi, izdüşüm çeşitlerinin öğretilmesi.
4Uzaydaki (boşluk) cisimler, izdüşümün tanımı ve önemi, izdüşüm çeşitlerinin öğretilmesi.
5Uzaydaki (boşluk) cisimler, izdüşümün tanımı ve önemi, izdüşüm çeşitlerinin öğretilmesi.
6Cisimleri oluşturan yüzeylerin, açılımlarının öğretilmesi ve endüsriyel ürünler üzerindeki uygulama çeşitliliğinin incelenmesi.
7Cisimleri oluşturan yüzeylerin, açılımlarının öğretilmesi ve endüsriyel ürünler üzerindeki uygulama çeşitliliğinin incelenmesi.
8proje Çalışması
9Cisimleri oluşturan yüzeylerin, açılımlarının öğretilmesi ve endüsriyel ürünler üzerindeki uygulama çeşitliliğinin incelenmesi.
10Cisimleri oluşturan yüzeylerin, açılımlarının öğretilmesi ve endüsriyel ürünler üzerindeki uygulama çeşitliliğinin incelenmesi.
11İç ve dış mekan tasarımları, perspektif çizim teknikleriyle uygulamalarının öğretilmesi.
12İç ve dış mekan tasarımları, perspektif çizim teknikleriyle uygulamalarının öğretilmesi.
13İç ve dış mekan tasarımları, perspektif çizim teknikleriyle uygulamalarının öğretilmesi.
14Dış Mekan perspektif uygulamaları
15Dış Mekan perspektif uygulamaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ12                           
ÖÇ2 3                          
ÖÇ3  4                         
ÖÇ4   5                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00