Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE2012018352 | BEDEN EĞİTİMİ SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Beden eğitimi ve spor oğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış kazandırmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR. GÖR. AHMET İSLAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitimi öğretmenlik mesleğinin tarihçesini, özelliklerini ve ilkelerini, öğrenme ve öğretim yaklaşımları | 2 | Beden eğitimindeki güncel eğilimleri ve beden eğitiminde sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan elde ettiği bilgileri açıklayabilecek ve aralarındaki ilişkileri yorumlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri; Sınıf ve okul ortamı; Beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; Beden eğitimindeki güncel eğilimler; Beden Eğitimin sosyal, kültürel ve ekonomik bakış açıları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi | | | 2 | Beden eğitiminin amacı ve temel ilkeleri | | | 3 | Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları | | | 4 | Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları | | | 5 | 1.QUİZ | | | 6 | Beden Eğitimi ve spor öğretiminde temel beceriler | | | 7 | Beden Eğitimi ve spor öğretiminde temel beceriler | | | 8 | Beden Eğitiminde güncel eğilimler ve sorunlar | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin sosyal ve kültürel bakışı | | | 11 | Beden Eğitiminde yeni yaratıcı yaklaşımlar | | | 12 | 2.QUİZ | | | 13 | Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin ekonomik bakışı | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Demirhan G. (2006) Spor Eğitiminin Temelleri. Spor Yayınevi. Ankara 2- Mirzeoğlu N. (edit) (2017) Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi. Ankara 3- Demirhan. G., ?Beden Eğitimi ve Sporda Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri ve Felsefe, Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1), 4-16 (1997) 4- Demirhan. G., ?Kültür, Eğitim, Felsefe ve Spor Eğitimi İlişkisi, Spor Bilimleri Dergisi, XIV (2), 92-103 (2003). 5- Hardman, K . (2015). Okullarda Beden Eğitiminin Durumu Ve Sürekliliği: Küresel Bir Yaklaşım. Spor Bilimleri Dergisi, 19 (1), 1-22. 6- Demirhan, G . (2015). Beden Eğitimi; Bir Gelenek Mi, Gereksinim mi? Spor Bilimleri Dergisi, 16 (1), 39-49. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 3 | 8 | 24 |
| 4 | 10 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|