Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB1042018352 | EĞİTİM FELSEFESİ | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Genel ve eğitim felsefesine ilişkin temel kavramları, eğitim felsefe ilişkilerini, temel ve eğitim felsefelerin genel özelliklerini analiz ederek; ulusal eğitim sisteminin dayandığı felsefeleri değerlendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Tuba Acar Erdol |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler temel felsefi kavramları tanımlar | 2 | Felsefi kavramlara bir dizi örnekler sunar | 3 | Farklı felsefi akımların eğitim sistemini, eğitim programlarını, ders kitaplarını, sınıf düzenini, öğretmen davranışlarını, öğrenci davranışlarını ve toplumun geleceğini derinden nasıl etkilediğini/etkileyeceğini tartışır | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk), eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık), eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefe – Eğitim | | | 2 | Eğitim Felsefesi | | | 3 | İdealizm ve Eğitim | | | 4 | Platon, Hegel, Emerson | | | 5 | Realizm ve Eğitim | | | 6 | Naturalizm ve Eğitim | | | 7 | Pragmatizm ve Eğitim, John Dewey | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Varoluşçuluk ve Eğitim | | | 10 | Analitik Felsefe ve Eğitim | | | 11 | Eğitim Felsefeleri, İlericilik | | | 12 | Yeniden Yapılanma ve İnşacılık | | | 13 | Türk Düşüncesinde Eğitim | | | 14 | Farabi, İbn Sina | | | 15 | Tasavvuf Düşüncesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Manav, F. (2018). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademik Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 8 | 1 | 8 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|