Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES403GK2014352 | DRAMA | Zorunlu | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimde yaratıcı yaklaşımları, özellikle de tiyatronun işlevini aktarmak, Dramanın tarihsel gelişimini ve aşamalarını anlatmak, Dramada kullanılabilecek teknikleri uygulamalı olarak göstermek, Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanma becerisi kazandırmak, Araç olarak drama yaklaşımını aktarmak, Amaç olarak drama yaklaşımını aktarmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Orkun Öngen |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dramanın tanımı ve tarihçesini tanımlar. | 2 | Drama tekniği ve eğitsel drama türlerini tanımlar | 3 | Yaparak yaşayarak öğrenmede dramadan yararlanır. | 4 | Beş duyuyu kullanma,,empati vegözlem gücünü geliştirir | 5 | Bireysel ve grup etkileşimi ile yaratıcılık kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Anlatma Tartışma Doğaçlama Rol oynama Yaratıcılık |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders programının tanıtılması ve kaynaştırma,tanışma | | | 2 | Oyun ve Drama’nın temel kavramları | | | 3 | Yaratıcı dramanın önemi | | | 4 | Yaratıcı dramanın aşamaları | | | 5 | Drama türlerine katılan öğrenme türleri Uygulama: Doğaçlama | | | 6 | Yaratıcı dramada kullanılan yöntem ve teknikler | | | 7 | Öğrenci sunuları | | | 8 | Vize | | | 9 | Öykü ve şiirden dramaya | | | 10 | Drama lideri ve özellikleri | | | 11 | sınma ve rahatlama rol oynama doğaçlama çalışmaları ve değerlendirme | | | 12 | Drama ve Oyun kavramlarına giriş | | | 13 | ısınma ve rahatlama rol oynama doğaçlama çalışmaları ve değerlendirme | | | 14 | rol oynama Öğrenci sunuları ı | | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 - Sağlam, Tülin. Eğitimde Drama ve Türk Çocuklarının Ritüel Nitelikli Oyunlarının Eğitimde Dramada Kullanumı. Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997 (Yayımlanmamış Doktora Tezi) - Adıgüzel, Ömer (Editör). Yaratıcı Drama (1985-1995 Yazılar) Ankara: Naturel, 2002. - Aslan, Naci. (Editör). Dramaya Çok Yönlü Bakış (Türkiye 3. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2001) - Aslan, Naci (Editör). Okul Öncesinde Drama ve Tiyatro(Türkiye 5. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri Notları). Ankara: Fersa Matbaası,2003) - Bolton, Gavin. Selected Writings. New York: Longman, 1986. - Slade, Peter. Child Play. London: Jessica Kingsley Publishers,1995. - McCaslin, Nelie. Creative Drama in the Classroom. N.Y: Longman,1990. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|