Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES306A2014352 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim-bilim alanında bilimsel bilgi (alanyazın) kazanmalarını, öğretmenlik mesleğine dönük bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ezel NUr KORUR |
Öğrenme Çıktıları |
1 |
1 Beden eğitimi ve spor dersindeki öğretim yöntemlerini açıklayabilme.
2 Verimli beden eğitimi ders ilkelerini açıklayabilme
3 Öğretim yaklaşımlarındaki öğretmen-öğrenci rollerini aç ıklayabilme.
4 Öğretim yöntemlerinin eksik ve üstün yönlerini ayırt edebilme
5 Öğretim yaklaşımlarını kullanarak ders planı hazırlayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Özel Öğretim Yöntemleri I |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Hafta Konular Açıklama
1 Sunuş yaklaşımındaki yöntemlerin genel tekrarı
2 Yönlendirilmiş Buluş yöntemi (F)
3 Problem Çözme yöntemi(G)
4 Kişisel Program yöntemi (H) Öğrencinin başlatması (I) Kendi kendine öğretme (J)
5 Buluş yaklaşımındaki yöntemlerin (F-J) genel özellikleri
6 Öğrenci sunumları
7 Öğrenci sunumları
8 Vize
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hafta Konular Açıklama
1 Sunuş yaklaşımındaki yöntemlerin genel tekrarı
2 Yönlendirilmiş Buluş yöntemi (F)
3 Problem Çözme yöntemi(G)
4 Kişisel Program yöntemi (H) Öğrencinin başlatması (I) Kendi kendine öğretme (J)
5 Buluş yaklaşımındaki yöntemlerin (F-J) genel özellikleri
6 Öğrenci sunumları
7 Öğrenci sunumları
8 Vize
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demirhan, G., (2006) Spor Eğitiminin Temelleri, Ankara, Spor yayınevi ve kitapevi ile Bağırgan yayınevi. Mosston, M., Ashworth, S., (1986) Teaching Physical Education Third Edition, the United of America Macmillan publishing Company. Demirel, Ö. (2002), öğretme Sanatı Planlamadan Değerlendirmeye, 3. Baskı, Pegem Yayıncılık MEB, (2000). Beden eğitimi öğretmenlerinin ders içi ve ders dışı çalışma rehberi Milli eğitim basımevi Ankara. Ün Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme uğur matbaası, Malatya Tamer, T; Pulur, Atilla (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ada matbaacılık Ankara Ün Açıkgöz, K. (2005). Aktif öğrenme.kanyılmaz matbaası 7. Baskı İzmir Temel, C; Avşar, P., (2008). İlköğretim beden eğitimi dersi (1-8. Sınıflar) öğretmen kılavuz kitabı MEB yayınları. Ankara. Mossston, M,. Ashworth, S (2004). beden eğitimi öğretimi. Bağırgan yayınevi 3. bası . Ankara (çeviri: Eda Tüzemen) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 10 | 100 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|