Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES313MB2014352 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Materyal yapım tekniklerini öğretmek buna bağlı olarak görsel, yazılı ve grafik materyal yapımına ilişkin tasarım ve ilkeler hakkında bilgi vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. Burkay CEVAHİRCİOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal geliştirme ile ilgili kavram ve kuramları kavrayabilme | 2 | Öğretmenlerin derslerinde faydalanabileceği materyalleri kullanabilme ve geliştirebilme | 3 | Yaş gruplarına uygun materyal tasarımı uygulayabilme | 4 | Modern öğretim teknolojilerini takip edebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim teknolojisi ve temel kavramlar | | | 2 | Öğretim teknolojileri ve iletişim | | | 3 | Öğretim Analizi | | | 4 | Öğretim Durumlarını Planlama | | | 5 | Öğretim araç ve gereçlerinin seçimi | | | 6 | Araç-gereçlerin öğretimdeki yeri | | | 7 | Öğretim araç ve gereçlerinin seçimi | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Görsel materyaller tasarımı | | | 10 | Öğretim araçları ve etkili kullanımı | | | 11 | Öğretim araçları ve etkili kullanımı | | | 12 | Bilgisayarla öğretim | | | 13 | Uzaktan Eğitim | | | 14 | Süreç ve ürünü değerlendirme | | | 15 | Dönem proje sunumu | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yalın, İbrahim H. (1999), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Demirel, Ö. ve diğerleri (1998) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 4 | 5 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|