Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES307A2014352 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İlk insanoğlunun var olduğu günlerden günümüze kadar geçen zamanda oyun olgusunun nasıl yayıldığını ve değişik toplumlarda oyunların oluşmasına etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesinin öğretilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ayhan DEVER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İlk insanoğlunun var olduğu günlerde yaşayış şekilleri ve yerleşik hayata geçiş sürecini öğrenir. | 2 | Yerleşik hayata geçtikten sonra toplumsallaşma sürecini kavrar. | 3 | İlk çağlarda sporu; orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklar ve analiz eder. | 4 | Yeni ve yakın çağlarda sporun tarihsel gelişimini ifade eder. | 5 | Olimpiyat felsefesini analiz eder ve yorumlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
İlk insanoğluyla başlayan hareketlerin oyuna dönüşmesi ve daha sonra spor olması ve günümüze kadar bütün toplumların ve ülkelerin spora bakış açıları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması. | | | 2 | İlk uygarlıklar olan eski Türkler, İranlılar, Çinliler, ve Hintlilerde spor. | | | 3 | Sümerler,Asur-Babil, Hititler ve antik Mısırlılarda spor. | | | 4 | Girit’te spor. | | | 5 | Antik Yunanlılarda spor anlayışı,spor tesisleri ve eğitim. | | | 6 | Antik Yunanlılarda spor çeşitleri, yapılışları ve spor anlayışının değişmesi. | | | 7 | Antik Yunanlılarda başlayan antik olimpiyatlar. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Antik Romalılarda spor anlayışı, spor tesisleri, spor çeşitleri ve gladyatör dövüşleri. | | | 10 | Antik olimpiyatlarının kaldırılma nedenleri. | | | 11 | Batı Anadolu’daki antik spor tesisleri hakkında bilgi. | | | 12 | Orta çağda spor anlayışı. | | | 13 | Türkiye’de cumhuriyet döneminde spor anlayışı | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yıldız, D. (1979). Spor Tarihi, Ser Yayıncılık.
Keten, M. Türkiye'de Spor, Ayyıldız Matbaacılık
Alpman, C. Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|