|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YBD2062014352 | YABANCI DİL-II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin "Common European Framework" A1 düzeyinde İngilizcede öğrenmeleri,
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Mine Bektaş | Öğrenme Çıktıları | 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde (common European Framework A1) İngilizce bilgisine sahip olur. | 2 | Kısa, günlük metinleri kavrar. | 3 | Basit, günlük sohbetlere katılır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | • Introducing yourself and friends; saying hello and good-bye;
• Exchanging personal information
• Talking about jobs
• Counting numbers
• Talking about people’s ages, birthdays
• Talking about possessions
• Talking about the favourites we have got
• Talking about family members
• Talking about people’s physical appearances, characters and personalities
• Describing the places people live in
• Talking about the furniture and the things used at home
• Talking about food and drinks
• Ordering food at a restaurant
• Talking about shop names
• Doing shopping
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Greetings; Introducing yourself: telling your name, occupation, nationality; Expressions for meeting new people and asking how they are; Subject Pronouns, Possessive Adjectives | | | 2 | Exchanging personal information (age, country, nationality, job), Writing sentences to introduce other people, Listening for specific information | | | 3 | The simple present verb “to be”, Cardinal and ordinal numbers | | | 4 | Asking and answering birthdays, telephone numbers, Making dialogues to exchange personal information, Listening to dialogues to fill in the gaps | | | 5 | Singular and Plural nouns, “This /that, These / those” | | | 6 | “Have hot / has got”, Adjectives describing people and things | | | 7 | Revision and Consolidation | | | 8 | Mid-term Exam | | | 9 | , Nouns used for family members, Talking about family relations; Possessive “’s”: asking and answering
questions about what people have; asking and answering questions about who things belong to | | | 10 | Adjectives describing people’s physical appearances and personalities | | | 11 | “There is / There are”, Adjectives used to describe places | | | 12 | Nouns used for the parts of a house, the furniture | | | 13 | Nouns used for food and drinks, How to make uncountable nouns countable, “How much , How many, A lot of, Some, Any” | | | 14 | Ordering food at a restaurant ( “Can I /we ..... please?”, “(What) would you like ....?”, “I’d like....”, Nouns for shops, doing shopping | | | 15 | Revision and Consolidation | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 3 | 14 | 42 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|