Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES204A2014352 | HALK OYUNLARI | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere; Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, Halk oyunları ile ilgili koordinasyonu geliştirebilmek, Halk oyunlarını tanıma ve oynamaya istekli olmak, Halk oyunlarında işbirliği yapmak, lidere uymak ve kurallara uyabilmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. GÖr. Ezel Nur KORUR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme
2 Ege Yöresi Zeybek Oyununu öğrenebilme
3 Trakya Yöresi Mendil Oyununu öğrenebilme
4 Antalya, Isparta, Burdur Teke Oyunu öğrenebilme
5 Çeşitleri halayları tanıyabilme ve öğrenebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme,
2 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek,
3 Halk oyunlarını tanıma
4 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek
5 Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
6 Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
7 İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması
8 Antalya yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
9 Isparta yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
10 Burdur yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
11 Üç yörenin birleştirilmesi
12 Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar Koreografi uygulaması Halayların incelenmesi Öğrenilmesi Bütün yörelerin kıyafetleri ile ilgili çalışmalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme,
2 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek,
3 Halk oyunlarını tanıma
4 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek
5 Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
6 Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
7 İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması
8 Antalya yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
9 Isparta yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
10 Burdur yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
11 Üç yörenin birleştirilmesi
12 Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar Koreografi uygulaması Halayların incelenmesi Öğrenilmesi Bütün yörelerin kıyafetleri ile ilgili çalışmalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Türk Halk Oyunları, Ruhi SU, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara,
Yardımcı kaynaklar:
Gelecekten Geleceğe Halkoyunları, Ütopya Yayınevi, 2006, İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 5 | 50 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 10 | 2 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|