|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES200A2014352 | ANTRENMAN BİLGİSİ | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı,antrenman bilimi ile ilgili temel kavramları, tanımları, ilkeleri, amaçları ve biomotor yetilere ilişkin temel bilgileri kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | YRD.DOÇ.DR. ERCÜMENT ERDOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Antrenman Bilimine ilişkin temel kavramları açıklayabilme, | 2 | Antrenmanda yüklenme ve dinlenme ilişkisini kurabilme, | 3 | Antrenmanda yüklenme yöntemleri ile enerji metabolizmaları arasında ilişkiler kurabilme, | 4 | Antrenman hedeflerine yönelik doğru yüklenme yöntemini belirleyebilme, | 5 | Sürantrenmanın nedenlerini ve temel mantığını açıklayabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Antrenmanın tanımı, amaçları, planlama ilkeleri, çeşitleri ve süperkompenzasyon kuramı. Sporda enerji metabolizmaları, yüklenme yöntemleri, temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri. Sürat, dayanıklılık ve kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri. Koordinatif yetiler, yükselti antrenmanları, sürantrenman, olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Antrenmanın tanımı ve amaçları,
| | | 2 | Antrenmanın planlama ilkeleri ve çeşitleri, | | | 3 | Süperkompenzasyon kuramı, | | | 4 | Sporda enerji metabolizmaları | | | 5 | Sporda enerji metabolizmaları, | | | 6 | Yüklenme yöntemleri, | | | 7 | Temel biyomotor yetiler ve birbirleriyle ilişkileri, | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sürat antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | | | 10 | Dayanıklılık antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | | | 11 | Kuvvet antrenmanlarının temel özelliklerinin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | | | 12 | Koordinatif yetilerin tanımlanması ve örnek antrenman şekilleri, | | | 13 | Yükselti antrenmanları, | | | 14 | Sürantrenmanın nedenleri ve giderilmesi, | | | 15 | Olimpik ve yıllık antrenman planlamasının temelleri, | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Yardımcı Kitaplar: Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 12 | 2 | 24 | Tartışma | 12 | 2 | 24 | Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 | Okuma | 6 | 2 | 12 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|