Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ2152017334 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler; eğitim programlarının temel kavramlarını karşılaştırır, eğitim programlarını ve ders planlarını nasıl geliştireceğini öğrenir ve çeşitli öğrenme stratejilerini, sınıfta kullanacakları metot ve stratejileri bilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd.Doç.Dr. İkramettin DAŞDEMİR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim programını nasıl geliştireceğini öğrenir. | 2 | Metot ve teknikleri kullanabilecek becerileri geliştirir. | 3 | Eğitim programlarındaki temel kavramları ve fikirleri bilir. | 4 | Temel öğrenme stratejilerini karşılaştırır | 5 | Temel öğrenme metot ve tekniklerini öğrenir. | 6 | Program geliştirme modellerini anlar. | 7 | Ders planını nasıl hazırlayacağını öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrenme ve öğretme ilkeleri | | | 2 | Eğitim programının temel öğeleri
| | | 3 | Eğitim programı hazırlama | | | 4 | Eğitim programı hazırlama | | | 5 | Program geliştirmenin felsefi temelleri | | | 6 | Öğretme-öğrenme strateji ve modelleri | | | 7 | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | | | 8 | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması | | | 11 | Öğretim ve öğrenme stratejileri | | | 12 | Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları | | | 13 | Öğretim yöntem ve teknikleri | | | 14 | Öğretim yöntem ve teknikleri | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Eskicumalı, A. ve İşman, A., (2005) Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme, Pegem A Yayıncılık Ankara.
2.Demirel, Ö., (2008) Öğretme Sanatı : Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem A Yayıncılık Ankara.
3.Hehesapçıoğlu, M., (1994)Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basın Yayın Dağıtım,İstanbul.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|