Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ2152017334ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciler; eğitim programlarının temel kavramlarını karşılaştırır, eğitim programlarını ve ders planlarını nasıl geliştireceğini öğrenir ve çeşitli öğrenme stratejilerini, sınıfta kullanacakları metot ve stratejileri bilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. İkramettin DAŞDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim programını nasıl geliştireceğini öğrenir.
2Metot ve teknikleri kullanabilecek becerileri geliştirir.
3Eğitim programlarındaki temel kavramları ve fikirleri bilir.
4Temel öğrenme stratejilerini karşılaştırır
5Temel öğrenme metot ve tekniklerini öğrenir.
6Program geliştirme modellerini anlar.
7Ders planını nasıl hazırlayacağını öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrenme ve öğretme ilkeleri
2Eğitim programının temel öğeleri
3Eğitim programı hazırlama
4Eğitim programı hazırlama
5Program geliştirmenin felsefi temelleri
6Öğretme-öğrenme strateji ve modelleri
7Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
8Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
9Ara sınav
10Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması
11Öğretim ve öğrenme stratejileri
12Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları
13Öğretim yöntem ve teknikleri
14Öğretim yöntem ve teknikleri
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Eskicumalı, A. ve İşman, A., (2005) Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme, Pegem A Yayıncılık Ankara. 2.Demirel, Ö., (2008) Öğretme Sanatı : Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem A Yayıncılık Ankara. 3.Hehesapçıoğlu, M., (1994)Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basın Yayın Dağıtım,İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Bireysel Çalışma13339
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15554545554
ÖÇ25555555555
ÖÇ35544555555
ÖÇ44555455555
ÖÇ55555554554
ÖÇ65455555555
ÖÇ75555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00