Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ4062014334TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Türk eğitim sisteminin tarihsel, düşünsel, yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Şenol SEZER
Öğrenme Çıktıları
1Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar
2Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve süreçlerini bilir.
3Örgütlerdeki insan davranışını kavrar.
4Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar.
5Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri bilir.
6
7
8
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri, Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri, Türk eğitim sisteminin genel yapısı, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim, yönetim bilimi ve örgüt kavramı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği, personel işleri, eğitim-öğretim işleri, okul işletmesinin yönetilmesi ve okul-çevre ilişkileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN TARİHSEL TEMELLERİ
2TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN DÜŞÜNSEL TEMELLERİ
3TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL YAPISI
4EĞİTİMLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER
5TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖRGÜT VE YÖNETİM
6YÖNETİM BİLİMİ VE ÖRGÜT KAVRAMI
7YÖNETİM KURAMLARI
8YÖNETİM SÜREÇLERİ
9OKUL ÖRGÜTÜ, YÖNETİMİ VE OKUL YÖNETİCİLİĞİ
10OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL İŞLERİ
11OKUL YÖNETİMİNDE ÖĞRENCİ İŞLERİ
12OKUL YÖNETİMİNDE EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ
13OKUL İŞLETMESİNİN YÖNETİLMESİ
14OKUL-ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kurumsal ve teknik Yönleriyle okul yöneticiliği. (4. Basım). Ankara: Pegem. 2-Aydın, M. (2001). Eğitim yönetimi: Kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler. (4. Bası). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. 3-Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. (7. Baskı). İstanbul: Beta.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı19090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ133        
ÖÇ2  44      
ÖÇ3       33 
ÖÇ4    545  4
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
ÖÇ8          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00