Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ4042014334 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | Zorunlu | 4 | 8 | 11 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Okul ve sınıf yönetimini bilmek ve gözlemlemek, okul yönetimi ile ilgili veri toplamak, gerçek sınıf ortamında sınıf yönetimi, gerçek sınıf ortamında sınıf organizasyonu ve grup çalışması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Murat ÇETİNKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin planlanarak, planlanan süre içinde yürütülmesi | 2 | Teorik olarak öğrendikleri yöntem,teknik ve materyallerle ilgili bilgilerini sınıf ortamında uygulayabilme. | 3 | Uygun Ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanabilme. | 4 | Okul rehberlik çalışmaları ve Okulun genel işleyişi ile ilgili bilgi sahibi olma. | 5 | Temel düzeyde bilimsel bir etkinliği planlayabilme ve düzenleme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretmen ve öğrencilerle tanışma, okul ve öğrenci profilini gözlemleme, dersleri izleme ve raporlaştırma. | | | 2 | İlgili branş öğretmeni ile beraber fen sınıfı oluşturma ile ilgili tablo, grafik ve üç boyutlu materyallerin tasarlanması, hazırlanması ve yapılan çalışmaların öz değerlendirme formunda özetlenerek tanıtılması | | | 3 | İlgili branş öğretmeni ile birlikte “Bilim Şenliği”ne ilişkin kapsamlı bir program ve etkinlikler tasarlama (deneyler, slayt- film gösterisi, pano hazırlama vb.), öz-değerlendirme formunda fotoğraflar yardımıyla rapor etme.Ders planı hazırlama ve sunma. | | | 4 | Sınıf seviyesine ve konulara uygun performans ödevi ve proje tasarlama. Hazırlanan çalışmayı rubrik ile değerlendirme ve sonuçları raporlaştırma.Ders planı hazırlama ve sunma. | | | 5 | Ders planı hazırlama ve sunma. | | | 6 | e-okul uygulamasının işlevi ve kullanımı hakkında bilgi edinme, ilgili branş öğretmeniniz rehberliğinde veri girişini izleme ve sürece katkıda bulunarak edinilen önemli bilgileri rapor etme. Ders planı hazırlama ve sunma. | | | 7 | Okul rehberlik çalışmalarını inceleme ve edinilen bilgileri öz değerlendirme formuna rapor etme. Ders planı hazırlama ve sunma. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Okul aile birliği çalışmaları ve gerekli prosedürleri inceleme ve edinilen bilgileri öz değerlendirme formuna rapor etme. Ders planı hazırlama ve sunma. | | | 10 | Farklı soru türlerini kapsayan karma bir sınav hazırlama, uygulanma ve öz-değerlendirme formunda analiz etme. Ders planı hazırlama ve sunma. | | | 11 | İlgili branş öğretmeni/öğretmenleri ile birlikte “Bilim Şenliği” düzenleme, gözlemler yaparak ve dönütler alarak sonuçları raporlaştırma | | | 12 | İlgili branş öğretmeni ile eğitim öğretim sürecinde karşılaşılan sorunları, bu sorunların nasıl aşılabildiğini ya da ne tür sorunlar çıkabileceğine ilişkin öngörüler ile alınan önlemleri konuşarak bilgi alma ve öz değerlendirme formuna rapor etme | | | 13 | Uygulama öğretim üyesi ve öğretmeni ile dönem sonu değerlendirme I | | | 14 | Uygulama öğretim üyesi ve öğretmeni ile dönem sonu değerlendirme II ve dönem sonu portfolyo dosyasını hazırlama. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yigit, N. (editör), 2006; Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
Rapor Sunma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | 5 | | 5 | | | | 5 | ÖÇ2 | | 5 | | 5 | | 5 | | 5 | | | ÖÇ3 | 5 | 4 | | | 5 | | | | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | | 5 | | 5 | 5 | | 5 | | 5 | ÖÇ5 | | 5 | 5 | 5 | | 4 | 4 | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|