Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ4092014334OKUL DENEYİMİZorunlu477
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okul örgütü ve yönetimi ile okuldaki günlük yaşamı tanıma, eğitim ortamlarını inceleme ve ders dışı eğitim etkinliklerine katılabilme, öğretmenleri görev başında gözleme, öğrencilerle bireysel ve gruplar halinde çalışma ve kısa süreli öğretmenlik deneyimleri kazanabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Erol TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini açıklar
2Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenir ve uygular.
3Sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilir.
4Bireysel uygulamaları öğrenir ve derslerde kullanır.
5Sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemler ve değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi
2Okul deneyimi çalışmalarında veri toplama, veri analizi ve ödev (rapor) yazma
3Dönem planı ve etkinliklerin tanıtımı
4Birinci ödevle ilgili açıklamalar (Okulu tanıma: okulun işleyişi, okul müdürünün ve yönetiminin görevleri ve okul kuralları hakkında bilgi edinme)
5Birinci ödevin teslimi, ikinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi)
6İkinci ödevin teslimi, üçüncü ödevle ilgili açıklamalar (Öğrencinin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi
7Üçüncü ödevin teslimi, İlk üç ödev için öğrenci sunumları
8Ara sınav
9Dördüncü ödevin teslimi, beşinci ödevle ilgili açıklamalar (Derslerin soru sorma etkinlikleri açısından incelenmesi)
10Beşinci ödevin teslimi, altıncı ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ders yönetimi ve sınıf kontrolü uygulamalarının incelenmesi)
11Altıncı ödevin teslimi, dördüncü, beşinci ve altıncı ödevler için öğrenci sunumları
12Yedinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme ve kayıt tutma uygulamalarının incelenmesi)
13Ödev/Proje
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1)MEB Milli Eğitim Mevzuatı 2 Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara 3)Demircioğlu, İ.H. (2001). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Anı Yayınevi 4)Doğan, A. ..(2009) Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Konya: Eğitim Kitapevi Yayınları 5)www.meb.gov.tr
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Uygulama/Pratik8864
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma1410140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)210
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ13533545355
ÖÇ25555553555
ÖÇ33555335555
ÖÇ44535543554
ÖÇ55555455555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00