Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ4092014334 | OKUL DENEYİMİ | Zorunlu | 4 | 7 | 7 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Okul örgütü ve yönetimi ile okuldaki günlük yaşamı tanıma, eğitim ortamlarını inceleme ve ders dışı eğitim etkinliklerine katılabilme, öğretmenleri görev başında gözleme, öğrencilerle bireysel ve gruplar halinde çalışma ve kısa süreli öğretmenlik deneyimleri kazanabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Erol TAŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini açıklar | 2 | Okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenir ve uygular. | 3 | Sınıf ortamında gerçek uygulamalara katılarak dersi yürütebilir. | 4 | Bireysel uygulamaları öğrenir ve derslerde kullanır. | 5 | Sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemler ve değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi | | | 2 | Okul deneyimi çalışmalarında veri toplama, veri analizi ve ödev (rapor) yazma | | | 3 | Dönem planı ve etkinliklerin tanıtımı | | | 4 | Birinci ödevle ilgili açıklamalar (Okulu tanıma: okulun işleyişi, okul müdürünün ve yönetiminin görevleri ve okul kuralları hakkında bilgi edinme) | | | 5 | Birinci ödevin teslimi, ikinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi) | | | 6 | İkinci ödevin teslimi, üçüncü ödevle ilgili açıklamalar (Öğrencinin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi | | | 7 | Üçüncü ödevin teslimi, İlk üç ödev için öğrenci sunumları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Dördüncü ödevin teslimi, beşinci ödevle ilgili açıklamalar (Derslerin soru sorma etkinlikleri açısından incelenmesi) | | | 10 | Beşinci ödevin teslimi, altıncı ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ders yönetimi ve sınıf kontrolü uygulamalarının incelenmesi) | | | 11 | Altıncı ödevin teslimi, dördüncü, beşinci ve altıncı ödevler için öğrenci sunumları | | | 12 | Yedinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme ve kayıt tutma uygulamalarının incelenmesi) | | | 13 | Ödev/Proje | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1)MEB Milli Eğitim Mevzuatı
2 Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara
3)Demircioğlu, İ.H. (2001). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Anı Yayınevi
4)Doğan, A. ..(2009) Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Konya: Eğitim Kitapevi Yayınları
5)www.meb.gov.tr |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 8 | 8 | 64 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|