Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ4072014334ÖZEL EĞİTİMZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
özel eğitimin ne olduğunu, nasıl yapıldığını, özel gereksinimi olan bireylerin özelliklerini ve nasıl tanı konulduğunu, onlara nasıl yardım edilmesi gerektiğini, engeli önlemeyi ve erken tanının önemini, engelli çocuğu olan bir ailenin içinde bulunduğu sosyal-psikolojik durumu, onlara nasıl rehberlik yapılması gerektiğini öğrenme...
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
İLKER DİKİCİ
Öğrenme Çıktıları
1özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olmak
2türkiye ve dünyadaki özel eğitim çalışmaları ile ilgili bilgi sahibi olmak
3görme engelliler hakkında bilgi sahibi olmak
4zihinsel engelliler ile ilgili bilgi sahibi olmak
5işitme engelliler ile ilgili bilgi sahibi olmak
6dil ve konuşma güçlüğü olan çacuklar hakkında bilgi sahibi olmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
temel kavramlar, özel eğitime ihtiyacı olan bireyler, dil ve konuşma bozukluğu, fiziksel yetersizlik/süreğen hastalık, çoklu yetersizlik, duygu-davranış bozukluğu, sınıflandırma, yaygınlık ve görülme sıklığı, nedenler, tarama-tanılama, ekip, eğitim-öğretim ortamları, bilimsel dayanaklı uygulamalar, aile kavramı ve özel eğitime muhtaç çocuğa sahip ailelerin özellikleri, özel eğitime muhtaç çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar, ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1ÖZEL EĞİTİM, NEYİ ÖĞRETİR, ÖZEL EĞİTİMİN İLKELERİ, ÖZEL EĞİTİM KURUMLARININ AMACI.
2ÖZEL EĞİTİM KURUMLARI,, AYRI ORTAMLARDA ÖZEL EĞİTİM KURUMLARI, NORMAL OKULLARDA ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI, EĞİTİMDE SİSTEM BASAMAKLARI, EĞİTİMDE SİSTEM BASAMAKLARI, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ EĞİTİMİ
3OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ, İLKÖĞRETİM, EVDE EĞİTİM, ORTA ÖĞRETİM, YÜKSEK ÖĞRETİM, YAYGIN EĞİTİM, ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÇOCUKLAR VE ÖZELLİKLERİ, ENGEL TÜRLERİ VE ÖZELLİKLERİ
4ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREYLERİN SINIFLANDIRMASI, ENGELLİLİĞİN GENEL NEDENLERİ, ZİHİNSEL ÖĞRENME YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER, Nedenler, Özellikleri, Öğretmenlere Öneriler
5İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER, Sınıflandırma, Nedenler, Doğum öncesi nedenler, Doğum anı nedenler, Doğum sonrası nedenler, Özellikleri,
6Öğretmenlere öneriler, GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER, Görme Yetersizliği, Nedenleri, Özellikleri,
7Görme Güçlüğü Olan Çocuklar İçin Sınıf İçinde Alınabilecek Önlemler, Eğitimlerine yapılabilecek katkılar
8Öğretmenlere öneriler, ORTOPEDİK YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER, Özellikleri, Nedenleri, Öğretmene öneriler
9DİL VE KONUŞMA YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLER, Konuşma engelinin türleri, KONUŞMA ENGELİNİN NEDENLERİ, GECİKMİŞ KONUŞMA, GECİKMİŞ KONUŞMANIN BELİRTİLERİ, Öğretmene Öneriler, ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER, Nedenler, Öğretmenlere Öneriler
10
11
12
13
14
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaynak kitaplar, bilgisayar, projeksiyon cihazı, fotoğraflar, afiş, broşür, dergiler, uyarıcı pano, tepegöz, asetat, fotoğraflar, CD, VCD, bilgisayar donanımları, DVD, televizyon
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü14228
Seminer122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)76
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555555
ÖÇ55555555555
ÖÇ65555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00