|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ3162013334 | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarının yorumlayabilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç Dr: İkramettin Daşdemir | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemini öğrenebilme. | 2 | Ölçme ve Değerlendirme dersinde geçen temel kavramlar / terimler bilgisini öğrenebilme. | 3 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri kavrayabilme | 4 | Ölçme aracı hazırlarken geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapabilme | 5 | Dersin gerektirdiği öğrenme etkinliklerine dönük olabilme | 6 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapabilme ve yorumlayabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış | | | 2 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi | | | 3 | Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri | | | 4 | Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri | | | 5 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik | | | 6 | Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık | | | 7 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler | | | 8 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler+ara sınav | | | 9 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler | | | 10 | Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme | | | 11 | Test türleri ve test geliştirme aşamaları | | | 12 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi | | | 13 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri | | | 14 | Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri | | | 15 | Final sınav | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı YayıneviTurgut M.F. (1995). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Yargıcı MatbaasıAtılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı yayıncıkÇepni, S., Akyıldız,. S. (Editörler), 2009; Ölçme ve Değerlendirme, Celepler Matbaacılık, TrabzonKüçük, M. Ve Geçit, Y. (Editörler), 2012; Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel yayıncılıkKarip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|