Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ3162013334ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZorunlu364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarının yorumlayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç Dr: İkramettin Daşdemir
Öğrenme Çıktıları
1Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemini öğrenebilme.
2Ölçme ve Değerlendirme dersinde geçen temel kavramlar / terimler bilgisini öğrenebilme.
3Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri kavrayabilme
4Ölçme aracı hazırlarken geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapabilme
5Dersin gerektirdiği öğrenme etkinliklerine dönük olabilme
6Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapabilme ve yorumlayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, özdeğerlendirme, tutum ölçekleri), ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış
2Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi
3Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri
4Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri
5Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik
6Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık
7Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler
8Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler+ara sınav
9Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler
10Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme
11Test türleri ve test geliştirme aşamaları
12Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi
13Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri
14Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri
15Final sınav
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı YayıneviTurgut M.F. (1995). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Yargıcı MatbaasıAtılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı yayıncıkÇepni, S., Akyıldız,. S. (Editörler), 2009; Ölçme ve Değerlendirme, Celepler Matbaacılık, TrabzonKüçük, M. Ve Geçit, Y. (Editörler), 2012; Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel yayıncılıkKarip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegema Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14444444444
ÖÇ24444444444
ÖÇ34444444444
ÖÇ44444444444
ÖÇ54444444444
ÖÇ64444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00