|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ3142013334 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-I | Zorunlu | 3 | 6 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Özel Öğretim Yöntemleri- I dersi öğretmen adaylarının öğretim, yöntem ve teknik ve stratejilerini Fen ve Teknoloji Öğretimi dersinde nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak, bilimsel ve teknolojik alandaki gelişmelerden Fen ve Teknoloji Öğretimi derslerinde nasıl yararlanabileceklerini öğrenmelerini sağlamak. Fen ve Teknoloji Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar ve hazırlama becerilerini geliştirmeyi sağlamak amaçlarını taşımaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç Dr: Ayhan Çinici
| Öğrenme Çıktıları | 1 | öğrenme teorilerini kavrar ve ders anlatımında kullanabilme | 2 | ders destek materyallerini hazırlar ve derslerde kullanabilme | 3 | fen derslerinde öğretim amaçlı etkinlikler ve deneyler geliştirebilir ve uygulayabilme | 4 | | 5 | | 6 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Fen öğretimi, fen öğretiminin temel amaçları, fen okur yazarlığı, kavram öğretimi (kavram yanılgıları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, V diyagramları, vb.) , fen öğretiminde kullanılan yöntemler ve materyaller, 4.- 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programının incelenmesi (temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb. ) . Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenip değerlendirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilim, bilimin tarihsel gelişimi ve bilimin özellikleri, bilimsel bilgi türleri | | | 2 | Fen öğretimi, fen öğretiminin temel amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı | | | 3 | Fen ve teknoloji öğretim programlarının temel felsefesi ve tanıtımı, mikro öğretim uygulamaları | | | 4 | Öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları, öğrenme teorileri ve fende kullanımları, mikro öğretim uygulamaları | | | 5 | Piaget öğrenme kuramı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 6 | Bruner, Gagne ve Ausubel öğrenme kuramları ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 7 | Öğrenme halkası yaklaşımı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 8 | Yapılandırmacı öğrenme kuramı ve özellikleri, mikro öğretim uygulamaları+ Ara sınav | | | 9 | Yapılandırmacı kuramın öğretim modelleri (4E, 5E ve 7E) ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 10 | Çoklu zeka kuramı ve örnek uygulamalar, mikro öğretim uygulamaları | | | 11 | Kavram öğretimi, önemi ve kavram geliştirme süreçleri, mikro öğretim uygulamaları | | | 12 | Kavram yanılgıları, tespit edilmeleri ve kavramsal değişim, mikro öğretim uygulamaları | | | 13 | Kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, kavram ağı, bilgi haritası, zihin haritası, mikro öğretim uygulamaları | | | 14 | Çalışma yaprakları, kavram karikatürleri, V-diyagramları, kavramsal değişim metinleri, mikro öğretim uygulamaları | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çepni, S. 2009. (Ed). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegema Yayıncılık, 7. Baskı, Ankara Kesercioğlu, T. ve Aydoğdu, M. 2005. (Ed). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara. Soylu,H. 2004. Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar,Nobel Yayıncılık, Ankara. Topsakal, S. 2005. Fen ve Teknoloji Öğretimi,Nobel Yayıncılık, Ankara. Taşkın, Ö. ve Koray, Ö. 2006. (Ed). Fen ve Teknoloji Öğretimi, Lisans Yayıncılık, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Okuma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|