Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBÖ3102013334FEN ÖĞRETİMİ LAB. UYGULAMA-IIZorunlu366
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Fen bilgisi laboratuarında kullanılan araç ve materyaller hakkında bilgi vermek, bu araçları kullanarak deneyler yapmak, ilköğretim okullarında yapılabilecek orijinal deneyler tasarlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ
Öğrenme Çıktıları
11. öğretim programındaki konuları farklı laboratuar yaklaşımları kullanarak anlatabilecek
22. çeşitli konularla ilgili orijinal deneyler tasarlayabilecek
33. laboratuar yöntemini bir öğretim yöntemi olarak derslerde kullanabilecek
44. fizik ve biyoloji kavramlarına yönelik etkinlikler yapabilecek
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
çalışmalarının Fen ve Teknoloji programındaki yeri, bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri: deney çeşitleri, deney tasarlama ve geliştirme, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları. deney tasarlama ve geliştirme, fen ve Teknoloji Öğretim Programı kapsamında fizik ve biyoloji kavramlarına yönelik kapalı uçludan açık uçluya doğru çeşitli deneyler: embriyo, zigot, yumurta, hücre, insan ve gelişim, organlar, yaşam sistemleri, endokrin, sindirim ve sinir sistemi, kalıtım ve hücre bölünmesi, elektrik enerjisi, ohm kanunu, direnç, iletken ve iletken olmayan maddeler, elektrik akımı, elektrik yükü, elektrik enerjisi ve çeşitleri, elektrikli araçlar, güç, ışık ve ses.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yapılandırmacı öğrenme teorisi, laboratuarın önemi
2Laboratuar yaklaşımları, 5E modeli
3Embriyo, zigot, yumurta ve hücre ile ilgili etkinlikler
4İnsan ve gelişimm ile ilgili etkinlikler
5Organ ve yaşam sistemleri ile ilgili etkinlikler
6Endokrin, sindirim ve sinir sistemi ile ilgili etkinlikler
7Kalıtım ve hücre bölünmesi ile ilgili etkinlikler
8Elektrik enerjisi ile ilgili etkinlikler
9Ara sınav
10Ohm Kanunu, Dirençle ilgili etkinlikler
11İletken olan ve olmayan maddelerle ilgili etkinlikler
12Elektrik akımı ve elektrik yükü ile ilgili etkinlikler
13Elektrik enerjisi ve çeşitleri ile ilgili etkinlikler
14Elektrik enerjisi ve çeşitleri ile ilgili etkinlikler
15Final Sınavı
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
MEB (2007), İlköğretim 6-7-8 Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, MEB, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz12112
Uygulama/Pratik12336
Laboratuvar12336
Deney10330
Gösterme10220
Bireysel Çalışma10220
Rapor10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)186
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15544454555
ÖÇ25144554551
ÖÇ35544454554
ÖÇ45554354555
ÖÇ55554454555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00