Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBÖ3082013334 | YER BİLİMİ | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciler öğrendikleri tanımların nasıl anlatılacağını sorgulamaları gerekmektedir. Tanımların aktiviteler ile ilişkilendirilmeleri dersin asıl amacıdır. Tanım ezberlemek yerine bilimsel aktivite üretmek ve bunları fen eğitimi müfredatı içinde bilimsel süreç becerilerini de kullanarak öğrencilere aktarmak temel hedeftir. Temel yer bilimi terimlerini kavramak ve bunlari fen egitimi alanına günlük yaşamda birleştirilebilmek. Bilimsel surec becerilerini (BSB) ve sorgulama stillerini etkin bir bicimde kullanmak ve onemini kavramak. Yer biliminin cok disiplinligini kavramak biyoloji,kimya, fizik yani doga bilimi dersleri ile birlestirebilmek bunlara matematiksel hesaplari katabilemek. Doga olaylarini neden sonuc iliskisini BSB ile iliskilendirebilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Sevda TÜRKİŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Jeolojik zaman hakkında yorum yapabilir | 2 | 2. Yeryüzü şekillerinin nasıl oluştuğu hakkındaki kuramları irdeler. | 3 | 3. Yer bilimindeki temel kavramlar hakkında yorum yapar. | 4 | 4. Olayları bilimin doğası kavramı içerisinde açıklayabilir. | 5 | 5. Kayaç türleri arasındaki farklılıkların nedenlerini sorgular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Jeolojinin tanımı ve konusu. Yerküre ile ilgili genel bilgiler: yer yuvarının şekli ve boyutları, yer yuvarının hareketleri, yerin katmanları, yeriçi ısısı, yerçekimi ve izostazi, yer yuvarının yaşı. Yer kabuğunu oluşturan maddeler: Mineraller, tanım ve özellikleri. Kayaç yapan önemli mineraller: Kayaçlar, tanımı ve genel bilgiler, mağmatik kayaçlar, metamorfizma ve metamorfik kayaçlar, tortul kayaçlar, çözülme ve toprak, çözülme türleri, toprak oluşum koşulları ve çeşitleri. Tektonik hareketler: Orojenik hareketler, epirojenik hareketler, faylar, volkanizma, depremler. Stratigrafi: genel prensipler, jeolojik zamanlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin islenme tekniği hakkında genel bilgi ve beklentiler (1. Ünite Jeolojinin tanımı ve konusu) | | | 2 | BSB ve sorgulama stilleri ile yer bilimi (2. Ünite) | | | 3 | Temel kayaç tipleri ve mineraller | | | 4 | Temel kayaç tipleri ve mineraller | | | 5 | Temel kayaç tipleri ve mineraller (uygulamalı)( | | | 6 | Temel kayaç tipleri ve mineraller (uygulamalı)(5. ve 3. Ünite) | | | 7 | Toprağın oluşumu [T= fonksiyon (a.z.t.i.c)] | | | 8 | Jeolojik ve topoğrafik haritalar (9. Ünite Jeoloji Haritaları) | | | 9 | Mid-term exam | | | 10 | Jeolojik ve topoğrafik haritalar (9. Ünite Jeoloji Haritaları) | | | 11 | Tektonik hareketler ve Dünya ve Yeraltı suyu (6. ve 7. Ünite) | | | 12 | Bireysel- grup aktiviteleri & günlük yaşam ile çok disiplinlik icerisinde etkinlikler (Jeolojik zaman 1) ( 8. Ünite Jeolojik zaman ) | | | 13 | Bireysel- grup aktiviteleri & günlük yaşam ile çok disiplinlik icerisinde etkinlikler (Jeolojik zaman 2) Depremler | | | 14 | Bireysel- grup aktiviteleri & günlük yaşam ile çok disiplinlik icerisinde etkinlikler (Jeolojik zaman 3) Depremler | | | 15 | Final exam | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- Cangir, C., & Poyraz , D. (2006). Jeoloji. Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ.
Rocks, shells, fossils, minerals, & gems.(1998). London: Grange Books.
Taşların Dunyası (1988). TUBITAK Yayınları.
Volkanlar (1992). TUBITAK Yayınları.
Arkeoloji (1994). TUBITAK Yayınları
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 0 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|